Hoe kan dit? (zie uitleg)

Vanochtend ging mijn pc niet meer aan, terwijl hij de dag ervoor nog prima werkte. Ik kon op het knopje drukken tot ik een ons woog, hij reageerde gewoon NIET. Nu hebben we vanmiddag wat kabels "losgekoppeld" van de pc, en de voeding zat er nog in. Maar toen we er de internetkabel uithaalde, startte de computer op! Hoe kan dit in hemelsnaam? We dachten dat er iets mis was met de voeding, maar die zit er pas 1,5 jaar in. Nu doet de pc het prima en vertoont geen raar gedrag, er is ook niets verloren gegaan. Maar hoe kan dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Misschien zat er ergens een "knakje" in de kabel van de netstroom...en dat ging misschien net weer "recht" toen je iets verplaatste. (hebben jullie muizen in huis?) : )

waarschijnlijk ben je aan het schuiven geweest en is de stekker los komen te zitten. Als er bij mij iets niet in orde is ga ik eerst alle stekkers na of ze er nog wel goed in zitten. Er kan wel eens iets los gaan zitten en vaak is dat de oorzaak

Ik denk dat je Ethernet kabel kappot is, daardoor kon uw pc niet opstarten omdat hij een kleine kortsluiting kreeg in de pc zelf. Probeer eens een nieuwe internetkabel.

het lijkt er op dat hun internet kabel nu wel werkt? Doch je probleem nu opgelost is, zou ik toch voorzorgen nemen. Als het dan effectief een (niet helemaal) defecte internetkabel is raad ik je aan deze te vervangen. Een kleine kortsluiting kan heel veel schade toebrengen aan je moederbord met alle gevolgen vandien.

een kort gesloten netwerkkabel zal de pc niet direct om zeep helpen maar absoluut geen verbinding geven. De aan en uit knop van een pc werkt (net zo als de resetknop) als een soort "kortsluit" puls welke aan het moederboord wordt gegeven. Een enkele keer kan het voorkomen dat er in het moederboord een bitje op zijn kant is gerold, waardoor deze "puls" niet functioneert. Haal dan voor ca. 15 minuten (of soms langer) de netspanning van de pc af, waarna de zaak weer normaal werkt. Voor bovenstaande ga ik er wel van uit dat alle kabels in orde zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100