Hoe kunt u gemakkelijk uw mails checken en andere documenten van word met een blackberry?

Toegevoegd na 2 uur:
Stel, ik heb een eigen bedrijf met mijn eigen mailserver (exchange), is dat dan ook mogelijk? Of heeft u OMA nodig? of SharePoint?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Blackberry werkt met pushmail, dus ophalen van mail gebeurd automatisch. Wanneer je een blackberry wilt met hetzelfde emailadres als dat van de mailserver (eigen bedrijfsdomein) dan is het aanschaffen van een Blackberry Enterprise Server (bes) nodig. Indien je geen bes wilt aanschaffen kan je een 'particuliere' BB aanschaffen en mailforwarding op de Exchange Server instellen. Let wel dat je bij antwoorden vanaf de BB dan niet het zakelijk emailadres meestuurt, maar het emailadres dat je van de GSM netwerkoperator krijgt. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of je op een blackberry mail kan ophalen via POP3. Zelf werk ik met een Curve 8520 van achter een BES en dat werkt prima. Documenten in doc formaat (ook attachments) zijn te openen. Al is openen uit een attachment, dan bewerken en dan opnieuw opslaan (bijvoorbeeld lokaal of op de microSD kaart) niet mogelijk. Wel kan je de BB ook gebruiken als verkapte USB-stick. Documenten kan je dan bewerken vanaf de SD-kaart met Documents to go. Of je dit wilt is echter de volgende vraag, zo enorm groot is het scherm ook weer niet. Als dat prio heeft an je beter overwegen een netbook te gebruiken (imho).

Ja, de BlackBerry is daar geschikt voor. Het is de ultime alleskunner. Ik heb een BB 8900 Curve gehad.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100