Een alx bestand .Hoe dat te openen?

Een kopie gebruik ik voor mijn Genealogie Aldfear

een jaar geleden
1.3K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Zie: http://aldfaer.net/aldfaerwiki/index.php?title=AldfaerWiki:Een_bestaande_stamboom_openen En als het bestand beschadigd is, dan kan Han Kortekaas wellicht nog wat voor je betekenen (al is deze post wel al een paar jaar oud...):
https://www.aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/4394-alx-bestand-terugzetten.html
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
PS. het is "Genealogie Aldfaer", niet "Genealogie Aldfear" ! (let op de 'ae' vs. 'ea')

Antwoorden (1)

isschien werkt dit:
- klik met rechtermuisknop op een alx-bestand
- kies 'Openen met'
- Kies "Kies een andere app"
- Vink 'Altijd deze app openen met... " aan
- Open het bestand met Aldfaer.exe
SimonV
een jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Wees voorzichtig !
Ik ken Aldfaer zelf niet, maar de waarschuwing is prominent: LET OP: U kunt met de knop openen zowel stambomen, GEDCOM bestanden als reserve kopieën openen. Een reserve kopie moet u alleen openen als u de stamboom zelf niet meer kan openen nadat u uw stamboom al hebt opgeslagen.
Een GEDCOM bestand opent u alleen als u gegevens van een stamboom wilt overnemen die niet met Aldfaer is gemaakt; Als u dit doet in een bestaande stamboom dan loopt u wel het risico dat bepaalde personen na de import dubbel zullen voorkomen (Aldfaer controleert dat niet!)
Als u een stamboom of veiligheidskopie opent, die met een eerdere versie van Aldfaer (tot versie 3.4) is gemaakt en die derhalve nog niet voldoet aan de nieuwe opslagstructuur moeten alle gegevens eerst worden omgezet naar de nieuwe structuur. U kunt na deze conversie uw stamboom niet meer openen in een eerdere versie van Aldfaer. Zie: https://www.aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/4394-alx-bestand-terugzetten.html