Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een bestandstype wijzigen bij Google Drive?

Ik werk met google drive. Nu wil ik mijn google document downloaden als docx. Als ik dat doe wordt het opgeslagen als een kladblokdocument. Hoe kan ik dat veranderen?
Graag in jip en janneke taal.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Simon: dat werkt dus niet, als ik dat doe dan komt het in een kladblok doc te staan, onleesbaar (staat dan wel docx achter maar icoon van kladblok
BonBonvanJohn
3 jaar geleden
Als je een nieuw document aanmaakt in Google documenten kun je word bestanden downloaden als .doc niet .docx. Mijn vermoeden is dat je toen je wilde downloaden zelf er een x achter hebt gezet. Dan wordt het bestand onleesbaar.
Dus gewoon het document downloaden als .doc, vervolgens openen in Word. daarna zou je het bestand kunnen opslaan als .docx
SimonV
3 jaar geleden
Als ik dit doe:
- kies bij Google Documenten ‘Bestand’
- Downloaden
- Microsoft Word (docx)
krijg ik geen doc-bestanden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Misschien werkt dit:
- klik met rechtermuisknop op 'kladblokdocument'
- kies 'Openen met'
- Vink 'Altijd deze app openen met... " aan
- Open het bestand met WinWord
http://onya.ucll.be/msoffice/Powerpoint2010/WinWord_zoeken.asp
Als je een docx-bestand opent met Kladblok, krijg je onleesbare tekst.
Als je eerst Word start en daarmee dit bestand opent, zou het ook goed moeten gaan.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 11 juni 2022 07:59: tekst
SimonV
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing