Hoeveel mb aan informatie neemt een westers mens per dag tot zich?

Of je nou 1 uur tv kijkt de radio luistert , leest of een gesprek hoort.Het is toch allemaal om te rekenen in computer informatie bites?1uur film kijken is dan circa 1gb toch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is niet in MB uit te drukken. Als we er vanuit gaan dat we 100 miljoen neuronen hebben in ons brein. En iedere neuroon als 1 bit beschouwen, dan zouden we 12 megabyte geheugen hebben. Die zou dan vrij snel volzitten :D

Als de neuroon 256 verschillende mogelijkheden zou bevatten dan schalen we op naar 100mb. Maar zo werkt het brein niet, dus heeft het ook geen zin om het zo te formuleren. Bv. Hoeveel snel is het telefoonboek!?!?

Wat wij echter doen is eigenschappen onthouden en die eigenschappen met elkaar linken. Zo kunnen we 'data' comprimeren door hergebruik. Vele malen efficenter dan een computer van vandaag de dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er is wel eens gepoogd om de hersenen te vergelijken met een digitaal opslagmedium. Daar zijn wat cijfers uitgekomen, waar niemand van weet of ze kloppen.
Maar wat jij wilt weten kan je echt niet uitrekenen. De hersenen werken op een analoge manier, en zijn dus in dat opzicht niet te vergelijken met bitjes. En iedereen onthoudt wat anders na het kijken naar dezelfde film.
Kortom: hier is geen antwoord op te geven.
escape