Hoe zit dat nou met Google AdWords? Moet je nou geld inleggen?

Je moet geld inleggen om mee te mogen doen aan adWords, klopt dat? En wordt dit gemachtigd en is het een eenmalige machtiging dan?

Ik kreeg namelijk een coupon van 75 eur. als cadeau, en was even benieuwd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Ik heb die coupon ook gehad, het zit zo:

Je meldt je aan bij google adwords. Die vraagt op een gegeven moment of je een couponcode hebt. Deze vul je in.
Dan willen ze je bankrekening "controleren", hiervoor moet je 10 euro overmaken....

En als dat allemaal klopt. Dan kun je je eigen advertentie maken, en vervolgens publiceren.

Maar ik kan je vertellen dat adwords nou niet bepaald de beste manier van adverteren is. Je betaald 25ct per klik. Dus je bent zo door de 75 euro heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2x onzin: "hiervoor moet je 10 euro overmaken" Dit is gewoon niet waar of het moet vandaag ingevoerd zijn, maar dat lijkt me sterk. "Je betaald 25ct per klik" Onzin! Je bepaalt zelf hoeveel je per klik wilt bieden. Dat is het mooie ervan.
Ja. Adwords is het advertentie programma van google. Je betaalt google om jouw website te promoten op andere websites.

De machtiging die je afgeeft kan je zelf aangeven. Of je geeft hun rechten om gedurende X weken een campgne te laten lopen, of je legt geld in en zegt: Maak maar op. Aanmelden is gratis. Dus als je een coupon hebt: Aanmelden, rodneuzen en eventueel proberen als het interssant lijkt.

De andere kant, adsense, levert geld op. Hier laat jij advertenties zien, en als er op geklikt wordt, dan krijg je wat geld. Meestal een paar cent per klik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Adsense is een manier om advertenties te plaatsen. Bekijk het als een advertentie in een krant, hiervoor moet je ook betalen. Alleen heb jij in dit geval een kadobon gehad waarmee je voor 75 euro aan advertenties kunt plaatsen.

De hier eerdere opmerking dat adsense niet werkt is onzin. De truc is alleen om het op de juiste manier te gebruiken. Als je huizen wilt inrichten en je adveert met de verkoop van gordijenen dan zul je weinig succes hebben. Maar als je zelf goed je keywords en je pagina's waarheen je doorlinkt kiest kan het weldegelijk veel bezoekers op je site (en als je site en aanbod goed zijn, veel omzet) opleveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet inderdaad geld betalen om met Google Adwords te adverteren. De bon van 75 euro kan je direct gebruiken. De advertenties worden onmiddellijk vertoond na goedkeuring van het Adwords team. Zodra het tegoed op is gaan de kosten van je tegoed af. Als je Google machtigt voor auto. incasso dan incasseert Google de kosten vooraf of achteraf, afhankelijk van je keuze.