Is er een programma dat alle computerproblemen oplost (virus, registers enz.)?

Ik heb Avast als antivirus, maar krijg (ook met de betalende versie en ook nadat ik alles gedaan heb om dit te vermijden) geregeld reclame bv een programma om mijn verouderde registers te updaten, een programma om te vermijden dat providers zien naar waar ik surf enz.
Nu vroeg ik me af waarom dit allemaal in aparte pakketjes wordt aangeboden. Is er een programma dat alles doet (betalend) wat er voor het functioneren van een pc/laptop enz. nodig is? Dus dat én virus bestrijd én firewall is én de registers vernieuwt enz enz enz. Het is me veel te omslachtig om daar allemaal aparte abonnementen voor af te sluiten.
Dat providers zien naar waar ik surf vind ik trouwens geen probleem maar ik denk dat er toch ook dingen zijn die wel nuttig zouden zijn voor mijn laptop.

1.5K
TurfGraver
een jaar geleden
Allemaal specialisme, 1 programma zou of half werk leveren of duur worden.
Nu kan je kiezen wat je belangrijk vind.
liveisgreat
een jaar geleden
@Turfgraver, als ik het goed begrijp is het allemaal broodnodig. Dus waarom niet gewoon de dingen die broodnodig zijn in één programma verwerken? Dat mag van mij dan ietske duurder zijn als ik dan maar niet de hele tijd lees dat er iets niet in orde is met mijn laptop.
TurfGraver
een jaar geleden
Die reclames moet je niet geloven.
Die willen wel heel graag dat je hun software gaat gebruiken. ;)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Al die programma's zitten tegenwoordig standaard in Windows (en in Linux ook, by the way)
liveisgreat
een jaar geleden
@ozewiezewozewiezewallacristallix... idd mr vb Windows Defender zou minder goed zijn dan Avast? Dus is dat voorgeïnstalleerde wel even goed, dat is de kwestie.
Ritsuka
een jaar geleden
Dat er reclame voor iets is wil niet zeggen dat je het nodig hebt. Installeer niet zomaar iets.
Heb je een kennis die veel van computers weet? Vraag hem/haar om advies.
liveisgreat
een jaar geleden
@Ritsuka met deze reactie ben ik niet zoveel,sorry. Er is ook een verschil tussen "reclame" en de melding "20 programma's vertragen uw computer" en dergelijke. Avast maakt een analyse. Ik heb al te maken gehad met verouderde registers, daar krijg ik ook waarschuwingen voor. Momenteel heb ik de gratis versie van Avast, en krijg veel dégelijke waarschuwingen, Met de betalende versie dacht ik dat ik er vanaf zou zijn maar nog steeds evenveel popups. Ik heb dit toen kunnen vermijden, maar na elke update waren die popups er weer. Avast is goed maar zeer agressief in zijn publiciteit. Daarom ben ik maar terug overgestapt op de gratis versie. Tegelijk maken die meldingen me zeer ongerust omdat het dus echt mn laptop analyseert. Ik vraag me dus af waarom bv. Avast het dan niet gewoon "all in" verkoopt in bv bundels. Kunnen ze alles direct repareren. Nu moet ik bij wijze van spreken 25 abonnementen nemen om mn computer up to date te houden
TurfGraver
een jaar geleden
@Liveisgreat, ik zou toch eens overwegen om naar een ander bescherming te kijken.
Avast houd er wel van om je bezig te houden en heeft zelf een pehoorlijk impact op de performance.

Antwoorden (1)

Je gebruikt Avast. Mijn ervaringen zijn al van een paar jaar geleden, maar wanneer ik de review bekijk, dan is het nog niet veranderd: Gratis virusscanners, zoals AVG en Avast kunnen niet bestaan zonder dat er geld in het laatje komt. Zij moeten hun betaalde product dus verkopen en eenmaal verkocht, dan moet er ook nog zoveel mogelijk verlengd worden.
Dat probren ze te bereiken door in te spelen op de angsten van de gebruiker. De ene, na de andere waarschuwing wordt afgegeven en het ene na het andere scanrapport wordt gemeld. Vaak is er echter nauwelijks wat aan de hand.

Daarnaast lijkt het tegenwoordig de mode onder phishing gespuis om van allerlei mail te versturen met waarschuwingen als: "uw gegevens zijn openbaar" en "Er is verdachte activiteit in uw account" e.d.
Opvallend zijn daarbij vaak de afzenders van die berichten. Dat zijn geen bekende, vertrouwde organisaties, maar hun NAAM is al een waarschuwing. De afzender heet b.v. al: "WAARSCHUWING!" of "Belangrijke melding"
Ik ken niemand die zo heet. Jij wel? Dit is gewoon phishingmail. Trap er niet in !

Windows zelf is tegenwoordig best goed beveiligd. Met een goede firewall en Defender als antivirus bent u al behoorlijk goed beschermd. Daarnaast heeft Microsoft juist belang bij een goede beveiliging die géén onnodige meldingen geeft. I.t.t. een commercieel antivirus pakket.

Windows zelf is dus het antwoord op je vraag !

Verdiep je in het juiste gebruik van de Windows firewall en Defender. Dat zal je meer rust opleveren dan zo'n (naar mijn ervaring) brak pakket als Avast.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden