Betekend "verbinding is beveiligd" dat een website veilig is?

Oke dit klinkt misschien als een nogal domme vraag, maar ik vroeg me dus af: als een website zo'n slotje heeft waar bij staat dat de verbinding beveiligd is, betekend dit dan dat het een veilige website is (en dat je dus niet gehackt zal worden door puur alleen de website te openen).

1.4K

Antwoorden (1)

Nee. Het enige wat dat slotje wil zeggen is dat de data van deze verbinding (!) encrypted is. De data is dus onderweg minder makkelijk af te luisteren.
De website waar de data naar toe onderweg is kan nog steeds malafide zijn.
Er is enigszins een poging betrouwbare certificaten aan dergelijke verbindingen te hangen, maar dat systeem blijkt inmiddels ook lek. Het slotje heeft daardoor veel van zijn waarde verloren.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden