Hoe installeer ik tekst programma's op de laptop?

Ik kom op sites als gratissoftware of gratissoftwaresite, zijn dit de enige mogelijkheden. Als ik bijv een tekstprogramma weet waar en hoe kan ik deze dan zetten op m'n laptop?

1.2K

Het beste antwoord

Zoek op de naam van het programma en 'download'. Dan krijg je allemaal links te zien. Open een link: vaak staat er de naam van de ontwikkelaar bij. Ga naar de site daarvan en download het programma.
Je krijgt dan een setupbestand op je laptop. Als je daarop klikt, wordt het programma geïnstalleerd.

Bijvoorbeeld:
https://scrivener.softonic.nl/
Ontwikkelaar: Literature and Latte =>
http://www.literatureandlatte.com/scrivenerforwindows/index.html
Ik zie dat gratissoftwaresite.nl je al doorverwijst naar de producent. Dan heb je de kleinste kans op ongewenste extra programma's of malware.
Softonic, Softpedia en Download.cnet.com zijn bekende sites om programma’s te downloaden, maar deze zijn vaak voorzien van adware (programma’s die je ongewenst mee-installeert als je niet oppast).
Toegevoegd op 19 maart 2022 15:12: tekst
SimonV