Wie weet verschil in laptop: Acer Aspire 3 A315-56-58WY en Acer ASPIRE 3A315-56-59YF?

Wie weet verschil in laptop: Acer Aspire 3 A315-56-58WY en Acer ASPIRE 3A315-56-59YF
Zoek een goede laptop voor schoolgebruik: 5i / 8 gig intern / 256 gig / 15,6 inch ( lijkt mij een fijne maat op school / Windows/ ook voor films te kijken en af en toe games thuis.

De Acer werd geadviseerd. .. maar ik ben er nog niet uit.

1.9K

Antwoorden (1)

Volgens Tweakers zijn dit de verschillen:

A315-56-59YF
Opslagcapaciteit 512 Gb
Wifi 2.4 en 5G
Bluetooth 4.2
3.5 mm aansluiting

A315-56-58WY
Opslagcapaciteit 256 Gb
Wifi 5G
Bluetooth 4.0
.
Met dank aan LeonardN:
58WY heeft TN-paneel beeldscherm, 59YF heeft IPS-paneel. IPS wordt in de regel als beter ervaren.

IPS staat voor ‘In Plane Switching’ en is een variant van LCD. Door de precieze aansturing van de pixels – een enkele gekleurde punt op het beeldscherm van de computer of in een digitaal beeld – hebben beeldschermen met IPS-technologie een paar voordelen ten opzichte van andere LCD -technieken:
- Een grote kijkhoek (van 178 graden)
- Heldere kleuren
- Scherpere beelden

Een TN-scherm (Twisted Nematic) heeft als voordeel dat het goedkoper en sneller is dan een IPS- of VA-beeldscherm. Daar tegenover staat dat de kijkhoek kleiner is dan bij een IPS-beeldscherm en de kleuren zijn minder helder. Een TN-scherm is daarom vooral bekend bij gamers, omdat een TN-scherm de snelste reactietijd (ms) heeft. De meeste TN-schermen hebben een reactietijd van 1 of 2 ms.
SimonV
2 jaar geleden
Jolanda1977
2 jaar geleden
Wat zal in mijn geval wijsheid zijn voor school en voor thuis films kijken en soms gamen?
paulus811
2 jaar geleden
Ik zou geen van beiden nemen, maar als je moet kiezen zou ik de 59YF nemen. Deze heeft meer opslagcapaciteit en een iets hogere bluetooth versie. Als de 59YF geen 5ghz wifi ondersteunt zou ik m zeker laten staan.
LeonardN
2 jaar geleden
"Als de 59YF geen 5ghz wifi ondersteunt zou ik m zeker laten staan." 1. Volgens het vergelijk van Tweakers ondersteunen beide 5Ghz. De WY lijkt geen 2,4Ghz te ondersteunen, maar ik gok dat dat een tekortkoming is aan de volledigheid van specs. Althans voor mij zou het nieuw zijn als Wifi a/b/g/n niet meer ondersteund wordt. Hmmm https://www.acer.com/ac/nl/NL/content/model/NX.HS5EH.00N Ook hier wordt enkel over "ac" gesproken. Ik kan me dit met de beste wil van de wereld niet voorstellen. Kom je bij iemand die nog een a/b/gn-router heeft, kan je niks. Vreemd. Althans ik vermoed dat enkel de hoogste wifi-versie is vermeld. @Jolanda1977 Films>IPS dus 59YF
Gaming> TN dus 58WY maar eigenlijk is gaming niet echt mogelijk op deze laptops. De grafische kaart is niet meer dan een op de CPU geïntegreerde videochip. Althans ik weet niet wat je met gaming bedoelt, maar triple 3D games kan je er niet fatsoenlijk mee draaien.
LeonardN
2 jaar geleden
https://www.notebookcheck.net/Intel-UHD-Graphics-G1-Ice-Lake-32-EU-Laptop-GPU.422873.0.html Scroll naar beneden en zie dat huidige games op zelfs low-settings nog geen 30 fps halen. Je zal dan moeten denken aan een laptop met een dedicated videokaart:
https://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-1650-Laptop-GPU.416044.0.html https://tweakers.net/laptops/vergelijken/#filter:PY3LCoMwEEX_ZdYW8pgYzQcIXXTlsnQhOm1TgkoiLir-e5MoXR3u5c6ZDey4kl_a9zS35Khf7DSCeXYuUAGTH8g3ltwABmZvPwHOsp38Ersu9P9mpv4adxdewNy9qLVfAsMZK9JlTzcbvTGEuGusW8gHMBtIlDJx7RyYO3AssYpKXqMsD6qcqxJFIkPOE6Wudc5lrTK5kIlKMZaIusJ8x0Rm9GZqpg9_xfDk8UeJ1IsoRnjs-_4D