Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verifiëren ze je identiteit bij Apple?

Ik heb een Apple ID met een heel sterk wachtwoord en daardoor ben ik wel eens bang dat ik die vergeet en ik niet meer in mijn account kan en dus account herstel aan moet vragen bij Apple. Maar ik vraag me af hoe ze dan verifiëren dat ik het ben. Ik heb vertrouwde apparaten, extra telefoonnummers toegevoegd, extra email adres. Is dat voldoende?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Met twee-factor-authenticatie en een Apple apparaat hebt u de mogelijkheid om een herstelcode te aan te maken. Als u uw wachtwoord opnieuw moet instellen, kunt u uw herstelcode gebruiken om weer toegang te krijgen tot uw Apple ID. Zo wordt uw identiteit geverifieerd.

U kunt een nieuwe herstelcode aanmaken via Instellingen of Systeemvoorkeuren op een vertrouwd apparaat waarop u met uw Apple ID bent ingelogd.

Op een iPhone, iPad of iPod touch
1. Ga naar 'Instellingen' > '[uw naam]' > 'Wachtwoord en beveiliging'. Mogelijk moet u het wachtwoord van uw Apple ID invoeren.
2. Tik op 'Herstelcode'.
3. Schakel 'Herstelcode' in.
4. Tik op 'Gebruik herstelcode' en geef de toegangscode van uw apparaat op.
5. Schrijf de herstelcode op en bewaar deze op een veilige plek.
6. Bevestig uw herstelcode door deze in te voeren in het volgende scherm.

Op een Mac
1. Ga naar 'Systeemvoorkeuren' > 'Apple ID' > 'Accountgegevens'. Mogelijk moet u het wachtwoord van uw Apple ID invoeren.
2. Klik op 'Beveiliging'.
3. Klik in het gedeelte 'Herstelsleutel' op 'Schakel in'.
4. Klik op 'Gebruik herstelcode'.
5. Schrijf de herstelcode op en bewaar deze op een veilige plek.
6. Klik op 'Ga door'.
7. Bevestig uw herstelcode door deze in te voeren in het volgende scherm.
(Lees meer...)
SimonV
3 jaar geleden
Wanneer u een Apple ID aanmaakt, wordt u gevraagd om uw naam, e-mailadres, wachtwoord en geboortedatum op te geven. Om uw identiteit te bevestigen, zal Apple u af en toe vragen om aanvullende informatie, waaronder de beveiligingsvragen die u hebt ingesteld bij het aanmaken van uw account. Apple maakt ook gebruik van gezichtsherkenningssoftware om uw identiteit te verifiëren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing