Ik kreeg een melding van Norton Security dat er een virus op mijn pc zit. Is dit een verkooptruc?

Ik heb sinds kort een gloednieuwe Asus computer en heb voor zover ik weet zit daar geen Norton Security op alleen Windows Security. Er staat ook dat mijn abonnement op Norton Security is verlopen. Ik heb in het verleden nooit Norton Security gehad. Kan ik dit bericht negeren? (Misschien is dit een domme vraag).
Windows Security geeft aan dat er geen bijzonderheden te melden zijn.
Het is wel zo dat de computer van een bedrijf waar ik weleens contact mee heb gehackt is en ik uit hun naam een valse email heb gehad die in mijn inbox stond en die ik dus geopend heb.

3.6K
DeGelderseTrucker
2 jaar geleden
Laat je pc controleren door een andere anti-virus zoals Windows Defender of het gratis programma 'Malwarebytes'. Dat heb ik ook gebruikt en is erg goed en overzichtelijk.
Pieterke
2 jaar geleden
@GelderseTrucker: Bedankt voor uw reactie.

Antwoorden (1)

Sommige frauduleuze bedrijven maken gebruik van valse pop-upwaarschuwingen waarin wordt geclaimd dat uw computer door een virus is geïnfecteerd. Deze pop-ups zien eruit als een waarschuwing van een Norton-virusscan of een andere legitieme beveiligingswaarschuwing.
Als je hierop ingaat, raak je van de regen in de drup: juist dan kan je pc door malware worden geïnfecteerd.
SimonV
2 jaar geleden
Pieterke
2 jaar geleden
Dank u wel voor uw antwoord. Gelukkig ben ik er niet ingetrapt.