Wat betekent de foutmelding 403 forbidden?

Via mijn desktop probeer ik bij een webshop een account aan te maken. Echter, als ik alle gevraagde gegevens, inclusief wachtwoord, heb ik gevuld en bevestigt dat ik geen robot ben en tot slot klik op account aanmaken krijg ik daarna een scherm met de foutmelding 403 forbidden. Wat houdt deze foutmelding in en hoe kan ik dit oplossen? Ik heb al alle cookies verwijderd en ook via incognito geprobeerd, maar steeds dezelfde melding. Of is het iets op de betreffende site en ligt het niet (aan de instellingen op) mijn computer? Met zowel Chrome als Edge krijg ik deze foutmelding.

5.4K
LeonardN
2 jaar geleden
Geef anders even de naam van de webshop.

Antwoorden (1)

De reden dat je de 403 melding krijgt is dat je betreffende server weet wat het moet doen, maar om onduidelijke reden niet kan uitvoeren. Er kunnen meerdere oorzaken zijn van de 403 forbidden error. De meest voorkomende oorzaken zijn:
• Een ontbrekend index.html of index.php bestand
• Verkeerde rechten op bestanden of mappen
• Een fout in de .htaccess of Nginx configuratie
• Plugins die corrupt of niet compatible zijn
Het ligt dus aan de webshop. Je zou contact kunnen opnemen om ze van deze fout op de hoogte te brengen.
SimonV
2 jaar geleden
Griffin
2 jaar geleden
"• Een ontbrekend index.html of index.php bestand"
Da's error 404 page not found.