Hoe NPO Start extra online uitzending zien?

Gisteren wilde ik de Ruinerwold extra uitzending zien. Ik kreeg steeds foutmeldingen.
Moet ik me eerst registreren? Is het gratis? Kan ik later dit ook nog terugkijken?
Wie kan uitleggen hoe dit werkt?

MarBet
3 jaar geleden
Ik kon het wel zien en heb geen npo plus. Dus denk dat er bij jou gewoon op dat moment even iets fout ging. Je kunt het terugkijken.

Antwoorden (1)

Voor NPO Start Extra moet je je registreren. NPO Plus biedt, anders dan het gratis aanbod van NPO Start, voor € 2,95 per maand extra programma's aan zoals (buitenlandse) series, documentaires en films. Bovendien is het hele aanbod van NPO Plus voor langere tijd beschikbaar en kun je tot een jaar terugkijken zonder reclame in HD kwaliteit. Daarbij geldt nog steeds dat de publieke omroepen geen commercieel belang hebben. De publieke programma's worden met belastinggeld en STER-inkomsten gemaakt.
Voor het online streamen van televisieprogramma's gelden andere rechten, die afgekocht moeten worden, dan de rechten voor uitzending op tv. Dit geldt voor aangekochte programma's, maar ook voor programma's van de publieke omroepen. De inkomsten die binnenkomen via NPO Plus zijn bedoeld om deze uitzendrechten en de hogere beeldkwaliteit te bekostigen. Het geld dat overblijft, wordt gestopt in het maken van nieuwe programma's. Het gratis aanbod van NPO Start blijft gewoon bestaan.

NPO Start had gisteravond last van een flinke storing. Bij foutmeldingen kun je dus altijd beter eerst even hier kijken:
https://allestoringen.nl/storing/npo/
SimonV