Hoe kan ik mijn externe schijf met prive filmpjes casten via laptop?

Hoi hoi,

Ik heb mijn filmpjes ogeslagen op een externe harde schijf en op DVD schijfjes. Nu zoek ik een manier om deze ook af te kunnen spelen op mijn tv (geen smart tv).

Nu heb ik zo n chromecast gekocht (google chromecast) maar het lukt me niet. Dvd afspelen via casten niet. Via de harde schijf kan ik via een vaag appje (videostream) een filmpje afspelen, maar dan doet ie er dus maar 1 en dan loopt ie vast. Ik wil gewoon dat ie de filmpjes allemaal achter elkaar afspeelt. T liefste vanaf mn harde externe schijf, want dat is toch een moderner medium, en anders van dvd s, dan brand ik die wel.

Ik ben er gister de hele avond mee bezig geweest en zeer gefrustreerd, please help! Dit moet toch niet zo moeilijk zijn?

Alvast bedankt,

Jeannette

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3K
BonBonvanJohn
3 jaar geleden
Als je laptop is voorzien van een HDMI aansluiting zou je het ook via HDMI kunnen afspelen. Ook sommige (niet smart) tv's hebben wel een afspeelmogelijkheid vanaf externe harde schijven. Als je tv een usb aansluiting heeft kun je dat proberen. lees de handleiding van de tv.
Utrecht
3 jaar geleden
Via DVD is een stap terug in de tijd.
Lijkt dat je een mediaspeler nodig hebt (met USB aansluiting voor de harde schijf en HDMI richting de TV).
https://tweakers.net/mediaspelers/vergelijken/#filter:q1ZKKkrMS_FMKVayija0MDXRMTQy0jE0sbTQMTcxitVRyswrSy0qcQIpCk7NSU0uyczPU7IqKSpN1VEqKMpMTvXNBPINdJSKC1KT3TJzSlKLgEZVKxkamJiB6LLEHKDJSpaWlkqxtbW1AA
Griffin
3 jaar geleden
Beste Jeanette, wat is het merk/model van je laptop?
LeonardN
3 jaar geleden
@BonBonvanJohn en Utrecht
De vrager geeft aan een Chromecast te hebben, jullie komen dus met vreemde reacties.
Een HDMI-kabel kan maar de vraag is om de laptop met Chromecast te verbinden.
En Utrecht, de Chromecast gebruik je nu juist als je geen fysieke mediaspeler meer aan je TV wil hangen. Beetje flauw dat je DVD eruitpikt. De vrager geeft nota bene in de vraag aan dat het gaat om een externe schijf. De Chromecast is juist een modernere variant van een mediaspeler als je al andere afspeelapparaten als een laptop/smartphone etc. hebt. @Griffin
Ik snap je tegenreactie niet. Wat maakt het uit of de vrager een Acer 17DGh73xb heeft of een Asus 15rf78d?
Griffin
3 jaar geleden
@Leonard "Ik snap je tegenreactie niet. Wat maakt het uit of de vrager een Acer 17DGh73xb heeft of een Asus 15rf78d?"
Nou als het een modelletje is uit het jaar kruik, dan snap ik het wel waarom het allemaal zo stroef loopt.

Antwoorden (1)

Muziek en video's vanaf je computer casten
-Open Chrome op je computer.
-Klik rechtsboven op Meer Meer en dan Casten.
-Klik op Bronnen Pijl-omlaag.
-Klik op Bestand casten.
-Selecteer een bestand.
-Kies het Chromecast-apparaat waarop je het bestand wilt afspelen.
===

Een andere mogelijkheid is via VLC-mediaplayer met een youtubeuitlegvideo erbij
De uitleg staat weergegeven in de link
https://slimhuis.tech/media/vlc-streamen-naar-chromecast/
Open de VLC Media Player
Klik op afspelen
Druk vervolgens op renderer
Selecteer de Chromecast
Het streamen kan beginnen!
Toegevoegd op 05 maart 2021 11:11: tekst
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
Belangrijkste is dus dat je Chrome gebruikt als webbrowser en dan de drie puntje rechtsboven aanklikt, daar staat "casten" als optie.