Twitteraars blijken massaal slachtoffer van het Confickervirus. Wat is de oorsprong van conficker?

Het riekt natuurlijk enorm naar een 1 aprilgrap maar toch..

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Direct nadat diverse bedrijven het meldingsmailtje binnenkreeg ("Conficker (ConfickerVirus) is now following your updates on Twitter.") is het account @confickervirus door Twitter uitgeschakeld vanwege "verdachte activiteit".

Op dat moment was het 'virus' zo'n vijfhonderd accounts aan het volgen.

Vermoedelijk hebben de makers achter het account gezocht op twitteraars die iets over Conficker hebben getweet en deze direct toegevoegd.

Veelal hebben de 'anti-virus' programma verspreiders nauwe banden met de makers van dit soort virussen.

Vaak word je naar een site gelokt om het virus met een programma (welke je moet kopen, anders word er niets verwijdert) van hun te verwijderen. Vaak plaatsen dit soort anti virus programma's juist ook nog eens Spyware en Troyan horses.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

de oorsprong van het virus is nog niet bekend, er werd gedacht aan oost europa vanwege de eerste variant. andere berichten beweerden weer dat het uit china mogelijk kan komen.
microsoft looft trouwens 250000 dollar voor de gouden tip die leidt naar de makers.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nog even als aanvulling;

"Twitteraars" zijn actieve internet gebruikers en daarom (denk ik) dat zij een groter risico lopen als iemand die zelden op het internet komt.
Natuurlijk hebben zij daardoor ook meer 'ervaring' en zullen zij in een hoop gevallen beter weten wat wel en niet te doen maar toch is de kans dat als je zoveel persoonlijke informatie online hebt staan en je veel actief op het internet zit groter.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je een upgedate windows op je computer hebt, dan loop je geen gevaar.

Dus mensen, updaten die handel!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het blijkt 1 grote 1 april grap te zijn