Hoe importeer je een afbeelding in originele grootte in MS Word?

In Photoshop heb ik een aantal afbeeldingen die ik bepaalde groottes heb gegeven zoals 10x15. Zodra ik deze afbeeldingen in Word importeer, komen deze echter in een heel andere grootte dan bedoeld. Is het mogelijk om een afbeelding in Word te importeren met de juiste grootte? Zo ja, hoe?

Alvast bedankt!

Amadea
3 jaar geleden
Plaats de afbeelding in een tekstvak, dan moet die zich vanzelf aan het formaat aanpassen.

Antwoorden (1)

Elke tekstverwerker heeft een eigen wijze om geïmporteerde afbeeldingen te converteren, dus ook het formaat. In MS Word kan je de afbeelding de door jou gewenste afmeting geven door met de muis een hoekpunt te pakken en de afbeelding te vergroten of te verkleinen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Griffin
3 jaar geleden
Jouw suggestie schaalt het plaatje waarmee je eigenlijk de kwaliteit van de afbeelding vernaggelt.
Speedylovertje
3 jaar geleden
Bedankt voor je reactie maar dat is niet wat ik vroeg. Ik ben benieuwd naar hoe je de afbeelding gelijk in het juiste formaat kan importeren, dat betekent dus dat ik niet eerst een afbeelding invoeg in een bepaalde grootte die ik vervolgens nog moet aanpassen, maar dat de grootte op Word al meteen gelijk is aan de grootte van de afbeelding zelf. Stel ik zeg in Photoshop dat de afbeelding 10x15cm moet zijn, voegt Word de afbeelding in alsof het de hele pagina moet bedekken. Daarom vraag ik niet naar het veranderen van een grootte, maar naar het importeren met de juiste formaten. Ik ben me er bewust van dat ik met jouw methode de grootte kan veranderen. Ook is er nog de optie om met de rechtermuisknop op de afbeelding te staan en de afbeeldingsgrootte aan te passen tot de juiste centimeter, wat ook zou helpen als mijn vraag was hoe ik afbeeldingsgroottes op Word kan veranderen. Nogmaals bedankt voor je antwoord maar dat is niet mijn vraag.