Hoe blokkeer je een afzender in E-mail?

Ik heb opgezocht hoe je afzenders blokkeert, maar dit lukt me niet in mijn mail. Ik heb alleen de optie om mails rechtstreeks naar de verwijderde items te verplaatsen, maar dit werkt uiteindelijk ook niet.

Is het mogelijk en hoe is het mogelijk om afzenders te blokkeren?

Ritsuka
3 jaar geleden
Welk mailprogramma of site gebruik je?
gvrox
3 jaar geleden
Wat noem jij blokkeren ? Oftewel, wat verwacht je dat er gebeurt als er mail binnenkomt van iemand die jij geblokkeerd wil hebben ?
Speedylovertje
3 jaar geleden
Mijn excuses voor de weinige informatie. Ik gebruik de Outlook e-mail. Ik ben best wel een digibeet dus weet niet of dat precies is wat je nodig hebt. Wat ik verwacht bij het blokkeren is dat er dus geen berichten meer binnenkomen van deze afzender. Amadea zoals gewoonlijk ontzettend bedankt voor je hulp! Helaas krijg ik niet de optie om afzenders te blokkeren bij de grijze puntjes of bij het klikken van de rechtermuisknop. Heb je misschien nog een ander idee? In ieder geval al bedankt!
gvrox
3 jaar geleden
Dus je wil de mails die van een bepaald adres komen direct laten deleten zonder dat jij daar iets van merkt, en dat ze dus ook niet zichtbaar zijn bij de verwijderde items ?

Antwoorden (2)

Om een goed antwoord te kunnen geven is het nodig om te weten welk e-mailprogramma jij gebruikt. Want elk programma heeft weer z'n eigen methodes.

In het algemeen uitgelegd doe je een afzender blokkeert:
- open een bericht van de betreffende afzender en zoek daarbij naar de Beveiligingsopties (die staan tegenwoordig meestal achter drie grijze puntjes verborgen). Bij die opties heb je de keuze om het bericht te markeren als Ongewenste mail of Phishing, Misbruik te melden en/of de afzender te Blokkeren.
- of misschien kun je met de Rechter muisknop op het bericht klikken en al direct kiezen voor de optie Afzenders blokkeren.
Amadea
3 jaar geleden
Het blijkt om Outlook te gaan:
1. Als u iemand in Outlook.com wilt blokkeren, selecteert u de berichten of afzenders die u wilt blokkeren.
2. Selecteer op de bovenste werkbalk lik op Ongewenste mail (of Spam mail) > Afzender blokkeren.
3. Selecteer OK. De berichten die u selecteert, worden verwijderd en alle toekomstige berichten worden in uw postvak geblokkeerd.

In de webversie van Outlook werkt het bijna hetzelfde.
Ga naar www.outlook.com en meld u aan.
Klik in het overzicht met mails met de rechtermuisknop op een mail van de afzender die u wilt blokkeren
Klik op Blokkeren.
Klik op Ok.
SimonV
3 jaar geleden
Speedylovertje
3 jaar geleden
Heel erg bedankt voor de reactie!