Zijn dit soort e-mails spam of verboden als een bedrijf ze jou toestuurd?

Ik kreeg een mail:

Im Rahmen unserer Sicherheitsmaßnahmen, prüfen wir risikoreiche Vorgänge in unserem System.
Bei einer unserer Überprüfungen haben wir ein Problem mit Ihrem PayPal Konto (xxxxxx@xxxx.nl) festgestellt, und es vorsichtshalber limitiert.
Bitte helfen Sie uns dabei, die Limitierung Ihres PayPal Kontos aufzuheben.
Wo liegt das Problem?
Es besteht dringender Verdacht auf Missbrauch durch Dritte, welche versucht haben eine Zahlung mit Ihren hinterlegten Daten zu tätigen.

Bearbeitungsnummer: 7VCX-P1O-KFK12-5591

In mijn beleving staat er dat mijn account problemen oplevert. Ik zou geregistreed staan met mijn e-mail adres.

Ik heb daar geen account, zeker niet in Duitsland. Ik moet dus een link volgen om het probleem op te lossen.
Is dit een virus?
Een bedrijf als PayPal zou toch niet zomaar zeggen dat ik een account heb (wat niet zo is) en mij misleiden om een handeling uit te voeren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
SimonV
10 jaar geleden
Het is inderdaad phishing, dus verboden. Zie ook: http://www.vz-nrw.de/UNIQ126754684014527/yabb?num=1294043232/1692

Het beste antwoord

Dit zijn oplichters van het soort dat je ook wel belt (in het Engels met een vet Indiaas accent) en die zegt dat hij van het Microsoft Security Centre is. Deze methode wordt phishing genoemd. Ze hebben een paar gegevens van jou en hopen door suggestieve vragen meer gegevens van je te krijgen zodat ze je kunnen kaalplukken. Goed dat je het hier vraagt omdat je onzeker bent. Niet doen dus. Wees altijd achterdochtig bij dit soort rare vragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niet op ingaan, hier zitten oplichters achter. Als je er wel op ingaat, wordt je bankrekening geplundert !!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat hier om Phishing. Dat is een vorm van internetfraude, waarmee fraudeurs proberen om via e-mail achter jouw gegevens of bankgegevens te komen. Fraudeurs lokken je naar een valse website. Vaak wordt je verzocht om jouw inlognaam en wachtwoord in te voeren. Op deze manier krijgt de fraudeur de beschikking over jouw gegevens.