Hoe upgrade ik mijn PC?

Hallo,

Ik heb een vrij oude pc die ik graag wil upgrade om fortnite op een hoger niveau te kunnen spelen. dit zijn de specs van mijn computer. ik geen groot budget dus wil het stapje voor stapje doen. iemand suggesties? (hieronder de specs van mijn computer)
I5 3470 3.2 - 3.6 GHZ
8GB DDR3 1600mhz
240gb ssd + 500GB HD
GTX1060 3gb videokaart
500watt voeding

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
Ik zou zeggen dat je wellicht nog een keer je videokaart kan upgraden. Maar op dit moment is dat een potje (alle nieuwe GPU's zijn uitverkocht) en zou ik even wachten tot maart 2021 of later. Je zou dan kunnen denken aan een nog uit te komen RTX 3060 of de al bestaande RTX 3060ti. Aan de andere kant is de i5 3470 ook op zijn eind. Als je die wil vervangen zal je echter naar een heel nieuw platform moeten. Dus nieuw Mobo+CPU+RAM. Overigens snap ik je wens niet zo goed. Fortnite is niet een zwaar spel en zal prima lopen op die setup. Daarnaast is het niet een game die je speelt voor een grafisch hoog niveau. Of bedoel je een competitief hoog niveau? Dan zou ik eerder een 144hz monitor aanschaffen.

Antwoorden (1)

meer werkgeheugen zou al prettig zijn. ook de overstap maken naar DDR4 Ram is voor de toekomst een goed idee. het probleem hiermee is wel dat er ook een geschikt moederbord bij zou moeten die DDR4 slots en ondersteuning bied. wat betreft de processor is deze volgens mij nog prima geschikt. de nieuwe 30 serie van GTX is wel erg goed. alleen is momenteel nog vrij aan de prijs. buiten de ram en de videokaart zou ik niks aanpassen. videokaart is alleen wel vrij prijzig. met de komst van de 30 serie is er wellicht een leuk tweedehands kaartje te verkrijgen op marktplaats. ik persoonlijk ben er niet zo'n fan van maar soms zitten er wel pareltjes tussen