Wat moet ik doen als iemand mijn IP-adres heeft en alles doorzoekt in mijn gsm?

Iemand heeft mijn IP-adress en kan alles zien wat ik doe op mijn gsm. Hij kan zien wat ik opzoek en wat ik op instagram naar mensen stuur. Wat kan ik doen zodat hij niet meer kan doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit klinkt meer alsof iemand je telefoon e.d. in de gaten houdt dmv spyware. Oftewel, met je mee kijkt en mee luistert. Daarbij heeft diegene waarschijnlijk je wachtwoord voor Instagram kunnen achterhalen. De methode is wat uitgebreid, maar zal zeker werken. 1. Scan je telefoon en computer op virussen en malware. Mocht dit al direct werken, ga door naar punt 3 (de kans is groot dat gratis software spyware niet goed vindt) 2. Wordt er niets gevonden in de virusscans, maak back-ups van je foto's e.d.. Vervolgens computer en telefoon terug zetten naar fabrieksinstellingen. Dit wist alles wat er op de telefoon / computer staat en zorgt ervoor dat de spyware weg is. 3. Verander de wachtwoorden van AL je accounts. Mail, Instagram, Facebook, Nu.nl etc etc. Dit om te voorkomen dat diegene inlogt, maar ook dat diegene het wachtwoord kan herstellen via een andere account. Er zijn nog stappen om nog verder te gaan, maar dit zou momenteel (gezien het verhaal) afdoende moeten zijn.

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100