Wat moet ik doen als iemand mijn IP-adres heeft en alles doorzoekt in mijn gsm?

Iemand heeft mijn IP-adress en kan alles zien wat ik doe op mijn gsm. Hij kan zien wat ik opzoek en wat ik op instagram naar mensen stuur. Wat kan ik doen zodat hij niet meer kan doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
ronron1212
3 jaar geleden
Hij of zij moet meer hebben dan je ip adress om alles te kunnen zien.
tinus1969
3 jaar geleden
1. Scan je telefoon met een virus/malware scanner (Norton bv).
2. Check welke apps je op je telefoon hebt staan en gooi alles weg dat je niet (meer) gebruikt. Een clean install (terug naar fabrieksinstellingen) is nog beter.
3. Verander je wachtwoorden, met name die van Instagram.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ik weet niet precies of dit nog werkt en zo ja, hoe dit werkt. Maar een aantal jaar geleden liet mijn vader mij iets zien van zijn werk. Het heette een "sniffer" dat had hij op zijn laptop. Hij kon bijna alles zien wat ik op mijn laptop of PC deed, wachtwoorden, inlognamen. Welke sites ik bezocht en welke hyperlinks ik dan volgde binnen die site. Daarvoor moest ik natuurlijk wel op hetzelfde netwerk zitten. Dit was ergens in 2005/2006 dus of dit nu nog kan en of dit bij een smartphone ook kan...dat durf ik niet te zeggen.

Antwoorden (1)

Dit klinkt meer alsof iemand je telefoon e.d. in de gaten houdt dmv spyware. Oftewel, met je mee kijkt en mee luistert. Daarbij heeft diegene waarschijnlijk je wachtwoord voor Instagram kunnen achterhalen.

De methode is wat uitgebreid, maar zal zeker werken.
1. Scan je telefoon en computer op virussen en malware. Mocht dit al direct werken, ga door naar punt 3 (de kans is groot dat gratis software spyware niet goed vindt)
2. Wordt er niets gevonden in de virusscans, maak back-ups van je foto's e.d.. Vervolgens computer en telefoon terug zetten naar fabrieksinstellingen. Dit wist alles wat er op de telefoon / computer staat en zorgt ervoor dat de spyware weg is.
3. Verander de wachtwoorden van AL je accounts. Mail, Instagram, Facebook, Nu.nl etc etc. Dit om te voorkomen dat diegene inlogt, maar ook dat diegene het wachtwoord kan herstellen via een andere account.

Er zijn nog stappen om nog verder te gaan, maar dit zou momenteel (gezien het verhaal) afdoende moeten zijn.
Thecis