Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een bluetooth-apparaat in de cloud zetten of overal bekijken?

Ik wil een tempratuur logger gaan gebruiken om inzicht in mijn buffervat te krijgen nu kan ik ze alleen betaalbaar vinden die met bluetooth verbonden worden kan ik deze zo koppelen dat ik hem overall kan bekijken bijvoorbeeld verbinden met google home hub en dat ik dan op mijn smartphone de gegevens kan zien of een dandere goed optie

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ik denk dat je iets in de richting van een ESP8266 moet denken i.c.m Domoticz. Je kunt zo'n wifi controller vrij éénvoudig programmeren tot temperatuur logger en die via wifi koppelen aan een Domoticz instance op bijvoorbeeld een Raspberry Pi?(Tenzij je iets van een QNAP NAS hebt die 24/7 online is) Zo'n ESP8266 kost iets van €7 en een Raspberry PI iets van €40 Zie bron hoe je deze ESP8266 tot temperatuur logger kunt omzetten en aan Domoticz kunt koppelen, in Domoticz wat feitelijk een webpage is, maar waar ook een app voor bestaat voor mobiele apparaten houdt dan mooie grafieken bij met trends e.d.

Direct koppelen van temperatuur-bluetooth apparaten via Google assistent gaat niet, deze bluetooth interface is er om speakers te koppelen voor audio streaming. Ik ben al vrij gevorderd in Domotica en heb zo'n beetje alles in huis geautomatiseerd via oplossingen zoals hierboven beschreven, hier moet je denken aan water verbruik(ESP8266+Hall Sensor) Elektra verbruik (ESP8266+FDTI kabel naar P1) Opbrengst zonnepanel (ESP8266+RS485 kabel) Dimmers+verlichting aansturen via 433MHz RF met een ESP8266+RFXCOM.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor je reactie maar dit is klinkt voor mij al te ingewikkeld en denk dat ik er niet uit gaat komen en daarom zocht ik een kant en klare weg
Ik vind het wel vreemd dat het met bluetooth wel bestaat maar met wifi niet en je dus de ingewikkelde weg moet nemen
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing