Wie kan mij in kleutertaal uitleggen hoe oscommerce werkt en hoe dit te installeren?

Een link naar waar ik dat kan vinden is ook goed. Ik wil het echt graag leren en moet volgens mij ook wel te doen zijn, maar alles wat ik erover vindt is abacadabra voor mij. Ik vermoed dat ik wat over het hoofd zie waardoor het kwartje maar niet wil vallen bij mij.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoi,

[http://forums.oscommerce.com/topic/162231-quick-install-guide/]
Je haalt het pakket op van de website, en unzipt de installatie folders.

Het geheel verplaats je met FTP naar je server, en plaatst het op de plek waar je het wilt zien. Dus bv www.jourdomein.com/catalogus: PLaats het in de root van je server, en noem de map catalogus

Maak een lege database aan. (Je kan proberen of het in je bestaande database lukt, maar als het mis gaat loop je het risico dat je je website verpest)

Via ftp kan je vervolgens alle mappen & bestanden 'chmod 777' of 'chmod 755' instellen, oftewel: Lezen schrijven, uitvoeren rechten geven. Ik weet niet welk pakket je gebruikt dus kan je niet uitleggn hoe specifiek dat te doen.

Als je vervolgens naar de installatiemap surft (In de manual staat dat je naar jouwdomein.com/install moet, maar ik *denk* dat dat jouwdomein.com/catalogus/install moet zijn) dan begint de instalatie, stap voor stap doenwat er gezegd wordt.

Als je klaar bent met installatie zet je de schrijfrechten voor de files weer uit.