Mijn processor krijgt meteen 100 procent vermogen als ik een game open. Hoe los ik dat op?

het gaat hierbij om een oude laptop en ik speel graag meerdere uren per dag games (waar onder minecraft) als ik de game open heb ik gemeten dat mijn laptop in een paar seconden naar 100% (processor) gaat waardoor hij gaat blazen heeft iemand een goedkope oplossing voor mijn probleem?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
"heeft iemand een goedkope oplossing voor mijn probleem?"
Nee, de enige oplossing is een GamePC te kopen met een goede CPU en GPU.
Het is normaal dat een gemiddelde laptopCPU gaat blazen bij games. Enige goedkope oplossing is de grafische instellingen lager zetten.
Lagere resolutie
framecap op 30fps Een laptop kan je namelijk zelden tot nooit upgraden qua CPU/GPU.

Antwoorden (1)

1. Geen games spelen op een laptop die daar niet voor geschikt is
2. Een gamePC kopen met degelijke specs
3. Grafische instellingen lager zetten in het spel zelf