Dat krijg ik zelf voor elkaar door de foto te Scannen als Afbeelding en daarna in de Instellingen van het Scanprogramma aan te geven dat ik de afbeelding wil Converteren naar een Tekstbestand. Je moet die tekst daarna nog wel even nakijken en op sommige plekken aanpassen, want niet alle tekens worden altijd goed geïnterpreteerd.
Amadea
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
Nu zijn we natuurlijk allemaal wel benieuwd wel scanprogramma je bedoelt. Kun je hierbij kiezen voor Nederlands?
Amadea
3 jaar geleden
Het scanprogramma van mijn 3-in-1 printer. Die heeft Engelse tekst. Het is een heel eenvoudig printapparaat, dus ik ga er vanuit dat andere 3-in-1 printers deze mogelijkheid ook hebben.
SimonV
3 jaar geleden
Was het maar zo...
Dat kan met een OCR-programma. Online hier:
https://www.onlineocr.net/
Tekst wordt uit afbeeldingen (JPG, BMP, TIFF, GIF) gehaald en geconverteerd naar bewerkbare Word-, Excel- en tekstuitvoerformaten.
Er bestaat ook software voor, bijvoorbeeld FreeOcr of SimpleOcr. Zie:
https://helpdeskgeek.com/free-tools-review/8-best-free-ocr-software-apps-to-convert-images-to-text/
Maar bij OnlineOcr.net kun je ook je taal kiezen, wat als voordeel heeft dat het programma bij twijfel de juiste taal kiest (Kies je Dutch dan wordt een onduidelijke ‘an’ in het Engels ‘an’ en in het Nederlands ‘en’).
Het kan overigens ook via Google Docs.
https://support.google.com/drive/answer/176692
Klik hiervoor op Uploaden en vink aan: Tekst converteren uit PDF- of afbeeldingsbestanden naar Google Documenten.
Toegevoegd op 04 november 2020 16:00: tekst
SimonV