Hoe krijg je de Uitvoeren-knop in 't startmenu van Windows7?

Hij staat er simpelweg niet... Heeft er ook nooit gestaan.
Rechtsklikken op 'Start' en ' Aanpassen' : ik kan nergens de optie vinden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

het uitvoerscherm is vervangen door programma's en bestanden zoeken, als je daar word, excel, notepad of wat dan ook typt, dan voert ie het programma uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm... Vreemd. Onduidelijk (van Microsoft). Maar ik kan er inderdaad gewoon CMD intikken, thx!

Andere antwoorden (3)

Doe dan maar [Windows-toets] en 'R' tegelijkertijd....

Toegevoegd na 1 uur:
Je hebt dus een keyboard zonder Windows-toets. Handig :)
In dat geval hier hoe je dat oplost, in het Engels:

Right-click on the Start menu and choose "Properties"
Select the "Start Menu" tab and click on the "Customize..." button
Check the "Run command" option
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lukt niet op de PC's waar ik een toetsenbord heb aangesloten zonder Windows-toets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ctrl Esc is ook de Windowstoets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar werkt Ctrl+Esc+E ook? Euh... Nee (net getest).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ehm oeps.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ctrl R werkt hier bij mij wel voor Run (uitvoeren) trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, excuses, daarin vergiste ik me.
Gewoon enter ben je er toch? daar is toch geen knop voor nodig

Toegevoegd na 3 minuten:
Anders kun je het geheel onder eigenschappen zetten op klasiek opstarten

Toegevoegd na 5 minuten:
Alles wat je vroeger daar intypte doe je nu gewoon bij zoekopdracht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij XP kan ik een optie 'Klassiek' vinden, maar bij Win7 niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Gewoon enter ben je er toch? daar is toch geen knop voor nodig"
???
Als ik de enter-toets indruk, gebeurt er niks. Met enter kan je een commando bevestigen. Dan moet er toch eerst een commando op 't scherm staan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zat even fout wat klasiek betreft dat was vista. Maar ieder comando of regel kun je gewoon intypen in programma en bestanden vervolgens op enter drukken, en dan voert die het uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan best 'cls' of 'md test' or 'dir' intikken in Windows, hoor... Gebeurt er niks. Ik moet eerst een commando-prompt op mijn scherm zien te krijgen. En da's nu net de vraag.
Misschien heb je iets aan de bijgaande link. Daar wordt uitgelegd hoe het volgens mij moet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb nog even gekeken en bij mij (Windows XP SP3) staat er in het Nederlands inderdaad een mogelijkheid om 'de opdracht uitvoeren' aan te vinken of deze weg te laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas, er is geen optie 'Run command' onder deze Windows7-versie, ondanks dat ze dat daar beweren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreemd, ik heb nog geen ervaring met Windows 7, maar ik zal eens kijken of ik iets anders vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan: http://www.addictivetips.com/windows-tips/enable-windows-7-registry-task-manager-run-command-and-more/