ga rechtsonder naar de tijd en klik die aan dan verschijnt er een kalender en daar kun je de datum en tijd wijzigen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antwoord hierboven kan, maar het lijkt erop dat e biostijd verkeerd staat. Dus PC/Laptop opnieuw opstarten bios open en daar de tijd en de datum instellen. Neemt windows het direct over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het batterijtje niet leeg is,kan dat via het configuratie scherm, anders moet je hem elke dag bijstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is de batterij van je laptop leeg (cmos batterij), want normaal gezien wordt die kalender automatisch geupdated als je aan het internetten bent (er wordt ongemerkt connectie gemaakt met een server die je datum en tijd controleert).

Dubbelklikken op de datum onderaan rechts en daar kan je de datum aanpassen. Wanneer je de pc terug opstart, en de tijd is nog steeds hetzelfde, dan is de batterij plat.

Zo'n batterijtje kost bijna niks (1 euro), maar de werkuren erbij kost het in totaal zo'n 5 euro ofzo denk ik!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
start>runas>cmd>time

start>opstarten>cmd>time

voor datum cmd>date

voor de mensen die dit willen zien en waar de tijd van goed staat kun je ctrl+c gebruiken om het te annuleren

rechtsonder staat de tijd. als je daar dubbel op klikt kun je alles instellen.

je kunt ook bij opstarten del indrukken en daar zoeken naar datum en tijd. iedere bios is anders.

er zit een klein batterijtje in iedere computer. die bewaard de datum en tijd. als die leeg is dan verlies je dus de goede tijd. en dan wordt het tijd voor een reparatie.
dus battarijtje vervangen van 10 euro. ga dus na bij verschillende bedrijven hoeveel het kosten gaat. sommige rekenen echt belachelijke bedragen.

succes

Toegevoegd na 4 minuten:
batterij ziet er ongeveer zo uit