Welke Excel formule heb ik nodig?

In Excel staat in kolom B een code, welke ik in kolom L ook nodig heb met een toevoeging erbij. Welke formule (volgens mij met een $) kan ik hiervoor gebruiken zodat dit automatisch wordt aangevuld?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Plaats in Kolom L1:
=TEKST.SAMENVOEGEN(B1;" ";"tekst")

Wil je een toevoeging doen zonder spatie dan gebruik je volgende code in cel L1:
=TEKST.SAMENVOEGEN(B1;"tekst")
Pas het woord tekst aan tussen de 2 quote tekens met jouw toevoeging: "tekst"
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
walter
3 jaar geleden
Ipv een formule kan je dan ook 1 van het volgende gebruiken:
=B1&"tekst"
=B1&" tekst"
=B1&" "&C1 Daar heb je dus geen dollar voor nodig. Zie mijn antwoord.

Andere antwoorden (1)

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt.
Als je in L1 verwijst naar B1, zal in de gehele kolom L het rijnummer mee aangepast worden. Dus L2 verwijst naar B2, L3 verwijst naar B3 etc.

Die dollar gebruik je in kolom L wanneer je je formule bv in meerdere rijen of kolommen wil gebruiken, maar naar dezelfde kolom of cel in B wil bijven verwijzen.
Voorbeeld: Je hebt in B1 een bepaalde waarde staan.
Vervolgens zet je in L1 een formule die B1 gebruikt.
Wanneer je de formule uit L1 naar L2 kopiëert (B1 selecteren, en dan het vierkantje rechtsonder naar beneden slepen), dan zal de formule in L2 aangepast worden, zodat deze naar B2 verwijst.
Wanneer je echt naar B1 wil blijven verwijzen, kan je in je verwijzing B$1 gebruiken.
Dit werkt ook horizontaal:
Als je in L1 een verwijzing naar B1 maakt, en je sleept je formule naar M1, dan zal de verwijzing in M1 niet meer naar B1, maar naar C1 gaan. Om toch naar B1 te blijven verwijzen, kan je $B1 gebruiken.
Dit kan je dus ook combineren: $B$1 zorgt ervoor dat je ALTIJD naar kolom B rij 1 verwijst.