Kan een MP3.VLC bestand een virus bevatten?

Ik heb mp3 bestanden op mijn computer staan. Er staat dat het een MP3.VLC bestand is, kan dit een virus bevatten? Het kan hier gaan om een MP3 of MP4.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
TurfGraver
3 jaar geleden
In mp3 of mp4 bestanden kunnen geen virussen zitten.
Wel kan men een exe bestand noemen iets.mp3.exe
In dat geval als je .exe verborgen weergave hebt (in dat geval zal alleen iets.mp3 zichtbaar zijn) is het gevaarlijk deze te openen.
iets.VLC is een playlist voor VLC media speler (is geen muziek maar een lijst).
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hartelijk bedankt voor uw antwoord! Dat waardeer ik!
Griffin
3 jaar geleden
"In mp3 of mp4 bestanden kunnen geen virussen zitten."
Dit is feitelijk zeer onjuist, het is nogal een boude stelling zonder enige verdere onderbouwing om te claimen dat mp3's geen virussen kunnen bevatten, Met Stenography kun je prima malware verstoppen in een mp3 dat gemaskeerd wordt, al zou je de metadata velden daar voor misbruiken. Je kunt geen mp3 uitvoeren als executable waardoor je het virus start, maar je kunt het prima embedden.
taillie
3 jaar geleden
Alles kan een virus bevatten. maar ik vermoed dat de verwarring ontstaan is daar de extensie VLC.... VLC is dus gewoon een media player die heel vaak gebruikt word. @turf
Volgens mij is de extensie voor playlist .pls of .m3u
kan het ook verkeerd ophebben natuurlijk
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Fijn, bedankt allemaal, ik wist tot verkort niet goed wat VLC betekende, maar door jullie antwoorden, ben ik erachter! Ook heldere uitleg, bedankt.
LeonardN
3 jaar geleden
@taille
Er zijn bekende en minder bekende playlist-extensies.
.vlc hoort bij VLC https://wiki.videolan.org/.VLC/
.m3u hoort/hoorde bij Winamp, maar wordt nu door meerdere spelers herkent https://nl.wikipedia.org/wiki/M3U
.pls hoort/hoorde bij Musearc, maar ..... https://en.wikipedia.org/wiki/PLS_(file_format) is meer voor streaminggebruik Een bekend "probleem" in de (AV)computerwereld, iedereen verzint zijn eigen standaard/formaat/extensie/codec/speler.

Antwoorden (1)

Beste,Izlittig2002
als er VLC dat is geen virus dat is een MP3 of MP4 player

Groeten,Fcc
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
TurfGraver
3 jaar geleden
MP3.VLC bestand is een playlist voor VLC.
https://fileinfo.com/extension/vlc