Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn vraag gaat over access 2007. Een artikel kan meerdere onderdelen bevatten, en een onderdeel kan in meerdere artikelen zitten. Hoe verwerk je dit?

Mijn vraag gaat over access 2007. Een artikel kan meerdere onderdelen bevatten, en een onderdeel kan in meerdere artikelen zitten. Hoe verwerk je dit?

En dan hoe precies. Ik heb nu een tabel geheten artikel, een geheten artikelsamenstelling en een geheten onderdeel. Maar bij artikelsamenstelling kan ik maar 1 onderdeel nummer neerzetten.

Hoe dit op te lossen?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
644
bamibal
12 jaar geleden
Even een opmerking over je datamodel: het is verstandig om ook de verkoopprijs op te nemen in je tabel Verkooporderregel. Je wilt niet dat het bedrag van een order wijzigt als je de prijs van je product aanpast. Eenmaal geplaatste orders moeten de op dat moment geldende verkoopprijs houden. In je huidige situatie kan het orderbedrag wijzigen nadat de order al gesloten is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je zou in de tabel artikelsamenstelling meerdere regels kunnen toevoegen met hetzelfde artikel maar een ander onderdeel.

Je hebt bijvoorbeeld in de tabel artikel de volgende regels:

ArtikelA
ArtikelB
ArtikelC

In de tabel onderdeel heb je bijvoorbeeld de volgende regels:

OnderdeelA
OnderdeelB
OnderdeelC

De tabel artikelsamenstelling is dan de koppeltabel die bijvoorbeeld deze regels zou kunnen bevatten:

ArtikelA | OnderdeelA
ArtikelA | OnderdeelB
ArtikelA | OnderdeelC

Er is hier sprake van een n-op-n relatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding