waarom heeft een toetsenbord geen knopje waarmee je geselecteerde tekst in hoofdletters kan maken?

dus dat je een stukje tekst selecteert, dan op een knopje drukt en dat het dan in hoofdletters is.
en andersom

Toegevoegd na 19 uur:
Ik heb wel eens dat'k achteraf denk "die zin wou ik liever in hoofdletters" en dan moet je die hele zin weer opnieuw opschrijven.
Als je iets dikgedrukt wilt kan je de zin selecteren en dan op een knopje drukken(in het programma)
Voor hoofdletters bestaat dat niet.
Waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (7)

Hier is geen knopje voor, om dezelfde reden dat er geen knopje is om alles scheef te zetten of om van lettertype te veranderen. Dat zijn functies van je tekstverwerker en als voor elke functie van de tekstverwerker een knopje op het toetsenbord moest zijn, zouden onze toetsenborden niet meer op ons bureau passen.

In Word kun je heel makkelijk de tekst in hoofdletters zetten door te selecteren en shift+f3 in te drukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De makkelijkste manier om een stuk tekst in hoofdletters te zetten is met behulp van de CapsLock toets. Toets indrukken en de tekst verschijnt in hoofdletters, toets weer indrukken en de hoofdletterfunctie is uitgezet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die knop zit er helaas niet op omdat er simpelweg bijna geen software voor gemaakt word.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dergelijk knopje is overbodig en om die reden zit het er niet op.
Als de opsteller van het stukje meerwaarde in het gebruik van uitsluitend kapitalen had gezien had hij zelf de CapsLock wel ingedrukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je voor alles wel een knopje op je toetsenbord kunt hebben, maar dan is je toetsenbord waarschijnlijk groter dan 1 bij 1m ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zitten zelfs 3 knoppen op, waarmee dat kan! Alleen niet achteraf maar in het voren. Wat maakt het nou uit, of je het eerst doet, of achteraf?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan heel eenvoudig door de tekst te selecteren, en vervolgens de toetscombinatie Ctrl+B in te drukken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat voor computer heb jij dan?
ik heb windows 7 en daarbij lukt het niet hoor.