Ik heb een PowerPoint presentatie gemaakt. Nu wil ik van enkele dia's een JPG bestand maken. Hoe?

BarendV
3 jaar geleden
Als het de bedoeling is de presentatie te delen met anderen of het later te willen afdrukken dan zou ik je willen adviseren om het niet te bewaren als JPG, maar te exporteren als PDF bestand zodat de letters niet woren omgezet naar pixels en daarmee de kwaliteit van een print aanzienlijk zal verlagen, vooral bij het uitvergroten. Bij een PDF blijven de letters immers bestaan uit letters. Zelfs hele kleine letters zullen dan nog perfect leesbaar blijven.

Antwoorden (1)

Je gaat naar een gewenste dia en klikt dan op <Opslaan als> onder Bestand.
Kies de locatie waar je die dia op wilt slaan.
Kies een Bestandsnaam en wijzig bij <Opslaan als> PowerPoint-presentatie in JPEG-indeling.
Nu wordt gevraagd welke dia's je wilt exporteren, kies dan Alleen deze. Daarna is het al voor elkaar.
Amadea