Waarom onthoudt een website niet dat je geen robot bent?

ik krijg er zo stilaan de klere van, van al die veiligheidsinstellingen... Oké cijfers of letters invullen tot daartoe, maar "zoek de boten" is voor mij een straat te ver. en die foto's worden steeds onduidelijker dus op klein scherm en in niet-ideale lichtomstandigheden bijna ondoenbaar Eerlijk gezegd heb ik het soms opgegeven om iets te bestellen of te reserveren gewoon omdat ik totaal geen zin heb om weer verkeerslichten, zebrapaden, schoorstenen en weet ik veel wat te detecteren.
Maar ik denk dan: die website kent me toch al, waarom moet ik nog altijd van die dingen doen om te bewijzen dat ik geen robot ben? Waarom onthoudt een website dat niet? Mijn IP adres moet toch al volstaan?

1.7K
Thecis
3 jaar geleden
Er zijn 100.000-den computers die malware er op hebben staan zonder dat de gebruikers het weten. Die computers werken dan op de achtergrond voor allerlei dingen, waaronder het bezoeken van websites voor allerlei zaken (bestellen, plat leggen van dingen, etc)(de computer wordt onderdeel van een botnet).
Jouw computer kan dit ook hebben. De website waar je komt, weet dat niet. Die wil zeker weten of je echt bestelt of dat het toch een computer is (en jouw computer kan dus deel uitmaken van een botnet).
ronron1212
3 jaar geleden
Je drukt zelf die knop in je moet even goed kijken dan zie je dat je gewoon kan inloggen.
Antoni
3 jaar geleden
Haha, ik dacht laatst het tegenovergestelde! Waar kan ik meer van dit soort leuke puzzeltjes vinden?
Ritsuka
3 jaar geleden
Bedoel je alleen website 1?
Of bedoel je waarom website 2, 3, 4, etc het niet 'onthouden' als je het bij website 1 hebt gedaan?
Zit wel verschil in namelijk.
Antoni
3 jaar geleden
'Captcha' wordt dit genoemd. Het is een afkorting van completely automated public Turing test to tell computers and humans apart. Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Captcha en https://nl.wikipedia.org/wiki/Turingtest.

Antwoorden (1)

Dat jij ooit eens als mens bent ingelogd wil niet zeggen dat er daarna nooit meer een robot op jouw account in kan (proberen te) loggen.
Robots kunnen een website enorme schade berokkenen, b.v. door grote aantallen wachtwoorden te proberen, net zolang tot er eentje lukt. Op naam van het gehackte account kan dan misbruik plaats vinden. Er kunnen b.v. spullen op andermans naam besteld worden of spam gepost worden, e.d.
Ozewiezewozewiezewallakristallix