Wat is een tabletcomputer?

Ik las zojuist dat tabletcomputers in opkomst waren, Ik heb nog nooit van zo'n computer gehoord, wat doet hij, en wat kan hij meer dan een p.c.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Een tablet-pc is een computer die in de hand kan worden gebruikt. Hij kan worden gezien als een grote, krachtigere PDA, of als een kleine laptop. Het begrip is een geesteskind van Microsoft, maar het idee stamt al uit de jaren '60. De eerste tablet-achtige pc verscheen in de vroege jaren '90 op de markt.
De tablet-pc wordt bediend met een speciale schrijfstift, ook wel stylus genoemd, waarmee op het scherm geschreven kan worden. Deze manier van bedienen deelt de tablet-pc met de PDA. Echter, terwijl op een PDA in kunstmatige 'graffiti'-symbolen moet worden geschreven, kan de gebruiker van een tablet-pc zijn eigen handschrift gebruiken.
Het belangrijkste verschil met een laptop is het (meestal) ontbreken van een toetsenbord, al kan wel een los toetsenbord worden aangesloten. PaceBlade heeft een eigen ontwikkeld geïntegreerd toetsenboard wat door middel van aanraking kan worden bediend maar ook verborgen.
Een tablet-pc kan door middel van Wi-Fi en/of lan verbinding met een lokaal computernetwerk of het internet worden verbonden.
Verder is een tablet-pc eigenlijk een volwaardige personal computer. Alle software die op Windows XP of Windows Vista draait, werkt ook op de tablet-pc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

o.a. de Ipad is er een.

Wat ze kunnen ligt er aan welke je neemt, er zijn er velen en ze kunnen bijna alles wat een pc ook kan, alleen zijn ze nog niet ze snel, dus spellen spelen en videobewerken kan (nog) niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tablet pc is een computer en een beeldscherm in 1. Niet zoals een laptop waarbij je de beeldscherm openklapt en een toetsenbord krijgt.

Nee, het scherm is zowel je muis als je toetsenbord. Het is een touchscherm en daardoor heb je geen toetsenbord en muis meer nodig. Je legt het voor je neer en je raakt het scherm aan om alles te bedienen.

Het lijkt dus op de smartphones of iphone van apple. Waarbij je ook een touchscherm hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja de iPad is een van de mooiste tablet computers en binnenkort verkrijbaar in Nederland.
Deze heeft het formaat van een A4 en je kunt er bijna net zoveel mee als met een gewone computer. Vooral handig om bijv. Een boek te lezen, maar ook om op schoot te Internetten en mailen, muziek luisteren en spelletjes spelen.
Zie voor meer informatie de onderstaande link;