Hoe vind je een bestand terug?

Ik heb een bestand opgeslagen maar ik weer niet meer waar.. als ik bij recente bestanden kijk dan zie ik mijn bestand nog wel. Als ik op het bestand druk staat er ‘foutmelding’ het bestand is niet gevonden. Het is mogelijk verwijderd of verplaatst of de naam ervan is gewijzigd! Wie weer hoe ik dit kan oplossen het is een heel belangrijk bestand

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.9K
Amadea
4 jaar geleden
Om wat voor soort bestand gaat het, welke extensie heeft 't?
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Installeer "zoek everything". Dat is een tooltje waarmee je in heel je pc snel kan zoeken (mits je de bestandsnaam weet)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het gaat om een word document. Het document staat wel bij recente bestanden maar kan hem nergens openen.. ik heb al van alles geprobeerd. Als ik op het bestand klik staat er foutmelding.
SimonV
4 jaar geleden
Zie de aanvullingen op mijn antwoord.

Antwoorden (1)

Zelf gebruik ik hiervoor Everything.
https://www.voidtools.com/
Als je een document zoekt en de naam niet meer weet: zoek op *.docx (of *.doc).
Sorteer daarna op datum.
Je ziet dan waar de laatst opgeslagen documenten staan (misschien in de prullenbak).
.
Als je de naam wel weet, kun je natuurlijk het document zoeken vanaf het zoekvak met het vergrootglas in de taakbalk.
Of vanaf “Deze pc”.
.
Als je niets gevonden hebt of kunt openen:
Maak een word-bestandje Test aan.
Verander de naam Test.docx in Test.asd.
De extensie ASD verwijst naar de autoherstelbestanden die Word automatisch aanmaakt na een crash.
Klik met rechtermuisknop - Openen met - Word.
Zoek met Everything op *.asd
Open dit bestand met Word.
Dit werkte bij mij, tot mijn verrassing kwam ik allerlei conceptbestandjes tegen.
.
Als je over een recente versie van Word beschikt kan het simpeler:
Klik op Bestand - Openen.
Klik onderaan op Niet-opgeslagen documenten herstellen.
Zoek het document op en dubbelklik erop; herstelde bestanden eindigen op .asd of .wbk.
Toegevoegd op 22 december 2019 10:03: tekst
SimonV
4 jaar geleden
TurfGraver
4 jaar geleden
Wat mankeert er aan de zoek in Windows?
Gewoon beginnen bij "Deze PC".
janjan
4 jaar geleden
Dat zoeken in Windows is waardeloos sinds W7
XP was de laatste waar het wel goed ging.
Daarom is mijn zoekfavoriet ook Everything