Verplicht externe harde schijf formatteren, hoe kan ik de gegevens er eerst afhalen?

Als ik mijn externe harde schijf ( die ik al enkele jaren niet meer gebruikt heb) krijg ik de pop up dat ik de harde schijf moet formatteren voor ik ze kan gebruiken. Dit wil ik natuurlijk niet doen want er staan bestanden op die ik nog eens wil gebruiken. Maar dat gaat nu niet want ik kan de hdd niet openen. Is er een manier om deze nog te gebruiken of is de hdd voor de vuilbak?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

enigste wat ik weet wat kan werken is een live-iso download van linux
neem Xubuntu 18.04 LTS i386 of x64 (bij een oude pc kies je i386)
dan brand je die op een dvd-r
en start je de computer ermee op
KIES NIET INSTALLEREN MAAR ALLEEN PROBEREN
dan kom je in linux terecht opgestart vanaf de dvd.
dit kan lang duren laden - paar minuten hooguit
als je de desktop ziet koppel je de ext hdd in de usb poort
dan wacht je tot er wat gebeurd op de desktop
in meeste gevallen zie je een icoontje verschijnen
rechtklikken erop en koppelen
dan kan je hopelijk het schijfje nog openen en de inhoud
ervan naar een usb stick kopieren.
ik zou aanraden dit niet te doen op je ¨main¨-pc maar op
een oude pc of een die je niet vaak gebruikt.