Waarom zitten mijn printscreen van Android ook in Google fotos?

Ik heb veel printscreens in mijn telefoon. Nu wil ik in Google fotos alles in mapjes ordenen. Maar AL mijn printscreens staan daar ook in. Ik kan deze niet verwijderen uit mijn Google fotos want dan ben ik ze ook kwijt van mijn foto's. Ik snap er niets van.

Picture for question
6.2K
LeonardN
4 jaar geleden
Je geeft niet goed aan wat je wil.
Daarnaast zie ik je probleem niet zo goed.
Maak van je screenshots een album en klaar.
Als je ze op je telefoon wil behouden, waarom staan ze dan in de weg online? Zolang je de foto's uploadt in hoge kwaliteit (en niet origineel) nemen ze toch geen ruimte in beslag. (althans het gaat niet van je MB's af).

Antwoorden (1)

Deze foto's zitten ertussen omdat je aangegeven hebt dat je ook een backup in Google Foto's wilt hebben van je map met screenshots.
Waarschijnlijk heb je dit niet zo geselecteerd, volgens mij is het een standaard instelling dat Google Foto's ALLE mappen met foto's, dus ook schermafbeeldingen, gaat synchroniseren.
Toegevoegd op 26 november 2019 10:49: bron
Ritsuka
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Volgens mij niet. Een screenshot wordt gewoon gerekend als een foto. Ik heb nooit aangegeven dat Google Foto's screenshots of welke exacte map dan ook moet uploaden. Google Foto's uploadt gewoon alles wat ik aan foto's maak dus OOK elke screenshot.
Jolanda1977
4 jaar geleden
Hoe zet ik dat dan uit? Een printscreen komt automatisch in google camera/foto's te staan.
In mijn galerij staat dit gewoon in schermafbeelding.
Ritsuka
4 jaar geleden
Klopt, een screenshot word gerekend als een foto. Ze komen in een aparte map in je galerij te staan.
Google Foto's kan deze map ook synchroniseren. Open de Google Foto's app.
Tik op het menu (de 3 streepjes)
Ga naar Settings -> Back up & sync
Onder Back up device folders kun je selecteren welke mappen je wel en niet wilt synchroniseren met Google Foto's. In jouw geval Jolanda1977 moet je hier dus de map schermafbeeldingen deselecteren.
Ritsuka
4 jaar geleden
Ik had mijn antwoord niet helemaal goed verwoord, ik heb wat toegevoegd.