Mijn imac start heel lang op en is langzaam. Wat moet ik doen om hem te versnellen?

Aan de mac zitten twee harde schijven gekoppeld. Ik werk veel met Photoshop en Lightroom.
De mail heb ik al uitgezet maar dat geeft geen verbetering. Heb ook al in activiteiten gekeken...
Op de schijven en de computer is nog voldoende geheugenruimte.

1.3K

Antwoorden (2)

de processor of de ssd/harde schijf vervangen!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het probleem dat het langzaam is, komt door de harde schijf.
Omdat macOS het beste tot zijn recht komt met een SSD.
( Een harde schijf kan wel, maar werkt langzaam. )

Windows of Mac: Wil je dat de computer goed werkt,
dan moet het besturingssysteem zijn geïnstalleerd op een SSD.
( SSD = Solid State Drive )

Apple en Microsoft houden bijna geen rekening met hun besturingssysteem,
voor mensen met een harde schijf in hun computer.

Ik geef mensen advies:
Als ze een computer kopen,
dat ze moeten kijken dat er een ssd in zit.