Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik bel iemand op zijn/haar mobiel en dan krijgt diegene de foto bij mij Google account te zien. Hoe?

Hoe werkt dat? En kan ik dat eventueel veranderen? Ik vind dat niet altijd prettig. Ik bel met een gewone huistelefoon.
Ik bedoel de foto die bij mijn Google account staat.
Ik heb dit nog nooit eerder gehoord maar vanmiddag vertelde iemand mij dat.

2.6K
Pieterke
4 jaar geleden
Dank je wel.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Even aanvullend op Inekez1 Volgens mij mag Google helemaal geen bestanden etc meer koppelen vanwege de nieuwe privacy wet.
En Google volgt je werkelijk overal om maar informatie van jou in te winnen die zij doorverkopen aan 3den.
Jij kan beter stoppen bij google, er zijn mail providers en zoekmachines genoeg als alternatief, dan komt Google ook niets van je te weten, wat zij weer doorverkopen om inkomsten te genereren.
TurfGraver
4 jaar geleden
Google koppelt niks, dat doet de telefoon.
Pieterke
4 jaar geleden
TurfGraver bedankt voor je reactie.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Blijkbaar heeft degene die door jou gebeld werd zowel jouw google emailadres als jouw huistelefoonnummer in zijn contactenlijst onder jouw naam staan. Jouw telefoonnummer en je google email (met profielfoto) zijn daardoor in zijn telefoon aan elkaar gekoppeld. Daar kun jij niks aan veranderen. Als je zelf de controle wil houden over wie welke foto van jou te zien krijgt, dan zul je geen (nooit, nergens) profielfoto's bij accounts moeten plaatsen.
(Lees meer...)
4 jaar geleden
Pieterke
4 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding