Ik bel iemand op zijn/haar mobiel en dan krijgt diegene de foto bij mij Google account te zien. Hoe?

Hoe werkt dat? En kan ik dat eventueel veranderen? Ik vind dat niet altijd prettig. Ik bel met een gewone huistelefoon.
Ik bedoel de foto die bij mijn Google account staat.
Ik heb dit nog nooit eerder gehoord maar vanmiddag vertelde iemand mij dat.

2.6K
Pieterke
4 jaar geleden
Dank je wel.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Even aanvullend op Inekez1 Volgens mij mag Google helemaal geen bestanden etc meer koppelen vanwege de nieuwe privacy wet.
En Google volgt je werkelijk overal om maar informatie van jou in te winnen die zij doorverkopen aan 3den.
Jij kan beter stoppen bij google, er zijn mail providers en zoekmachines genoeg als alternatief, dan komt Google ook niets van je te weten, wat zij weer doorverkopen om inkomsten te genereren.
TurfGraver
4 jaar geleden
Google koppelt niks, dat doet de telefoon.
Pieterke
4 jaar geleden
TurfGraver bedankt voor je reactie.

Het beste antwoord

Blijkbaar heeft degene die door jou gebeld werd zowel jouw google emailadres als jouw huistelefoonnummer in zijn contactenlijst onder jouw naam staan. Jouw telefoonnummer en je google email (met profielfoto) zijn daardoor in zijn telefoon aan elkaar gekoppeld. Daar kun jij niks aan veranderen. Als je zelf de controle wil houden over wie welke foto van jou te zien krijgt, dan zul je geen (nooit, nergens) profielfoto's bij accounts moeten plaatsen.
4 jaar geleden
Pieterke
4 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord.