Hoezo crasht mijn pc?

Hallo Startpagina,
Ik heb een vraagje aan iedereen; mijn pc heeft al 15 maanden problemen en daardoor ''crasht'' hij met een ''crash'' bedoel ik verticale strepen op het scherm( in diverse kleuren soms bruin soms roze etc). wat ik vermoed wat het is dat ik niks over mijn grafische kaart kan bepalen het lijkt alsof hij alles blokeerd wat ik aanpas want bijvoorbeeld: Bij Msi afterburner kan ik mijn pc downclocken en de fans hoger zetten etc maar het probleem zit er in, (ook als ik hem opsla) als ik mijn pc opnieuw opstart zijn alle instellingen weer hetzelfde als eerst. en volgensmij overclockt hij de videokaart dan weer en dan crasht hij weer. dus zou dit aan mijn bios drivers kunnen liggen of aan wat anders? vertel het alsjeblieft. je mag ook dingen vragen als je iets niet snapt. bedankt voor het lezen en hier komen mijn specs (ik heb deze pc 2e hands aangeschaft en toen deed hij het nog):
I5-4440 3.1 ghz
Msi r9 280 gaming 3g
Asrock h81m-dgs r2.0
Thermaltake tr2 s 600 w
12 gb ram ddr3-1600 en ddr3L-1600
128 gb ssd samsung 850 pro
en seagate baracuda 1 tb.

I5-4440

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heeft u de drivers van uw videokaart recent nog geupdate?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ja, dat het ik gedaan maar toen crashde mijn pc ook met een black-screen (heb dit meerdere keren gedaan) maar dan geeft hij wel aan dat hij toch is geupdate.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Begin gewoon eens met een schone installatie... Dan heb je een referentiepunt. En vergeet dingen als MSI Afterburner, de winst die je behaalt is marginaal
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ik heb mijn pc misschien al 20 keer gereset want hoe meer apps/games ik heb hoe sneller mijn pc ''crasht'' en ik kan mijn videokaart niet resetten naar default want als ik hem dan opnieuw opstart is alles weer weg dus het lijkt alsof hij het niet onthoud (bedankt voor de hulp allemaal)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nog iets raars wat ik heb gemerkt is net voor dat hij crasht gaat hij weer naar oude instellingen (dat weet ik omdat de fans weer naar laag gingen )

Antwoorden (1)

Ik zou beginnen met in her overclock menu alles te resetten naar default. Heb je een virusscanner? check dat ook ff zodat een virus uitgesloten is. Dan ff testen en van daaruit kunnrn we verder kijken
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Is toch geen antwoord? Het is meer een suggestie, zo van probeer dit, en anders dat?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik zou eens een test uitvoeren SiSandrasodt of elke andere test die je pc onderhanden neemt. Ik vermoed dat het je videokaart is die problemen heeft. Wellicht is deze een insteekmodel dan kan je hem vervangen voor een tijdelijke andere en zien of het probleem verholpen is. Als het een on board is op het moederbord dan zou je aan de hand van die test rruitnkomen komen waar het probleem.ligt. Ik zeg videokaart