hoe kan je zien of r een storing is als je geen internet meer hebt door de storing?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Het beste antwoord

Als je geen internet meer hebt, is er sprake van een storing.
De vraag is dan of het aan je pc ligt of aan de provider.
Bij Ziggo stonden de storingen ook op Teletekst. Heb je een mobieltje, dan kun je bijvoorbeeld kijken op https://allestoringen.nl.
Bij kleine storingen zou je bij de buurtgenoten met dezelfde provider kunnen informeren of zij ook last hebben. Zo niet, dan ligt het waarschijnlijk aan je eigen pc.
Dan kun je de provider bellen voor hulp (Bewaar het telefoonnummer van de helpdesk dus ergens).

Toegevoegd na 27 minuten:
Verduidelijking:
Als de storing waarschijnlijk aan je pc ligt, zou je de provider kunnen bellen om uit te sluiten dat er toch ergens sprake is van een lokale storing op het net (Was bij mij een keer het geval). Of om te checken of het modem (van de provider) de oorzaak is.
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als het aan je eigen pc ligt is het niet de bedoeling dat je gaat bellen met een internetprovider lijkt me, die heeft daar weinig mee te maken (de tijd dat je allerlei dingen op je PC moest instellen is voorbij). Ik zou een derde in de mix gooien. Het ligt aan je provider, aan het modem of aan je eigen netwerk/apparatuur(PC). Provider en modem is bellen (aangezien het modem vaak geregeld is door de provider), de rest is zelf regelen (of een ander inschakelen).
SimonV
8 jaar geleden
@MrTomaat
Dank voor je verfijning. Bij kleine storingen belde ik tot nu toe altijd de provider: één keer bleek de provider toch de oorzaak van de storing, één keer was het modem defect van de provider.