Ik ben op zoek naar een pc spel dat ik vroeger speelde

Het is een spel dat zich afspeelt in de middeleeuwen of pre historie. Hetzelfde als THE settlers en age of empires. Je moet er huisjes bouwen, zorgen voor eten etc. Het is veel makkelijker en kinderachtiger als bijv. THE settlers.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zou iemand weten wat ik bedoel. Volgens mij staat het op een cd-rom waar heel veel spelletjes op staan. Alvast bedankt!

Toegevoegd na 1 uur:
Die jullie hebben genoemd zijn het niet.. Je hoeft in spelletje niet te vechten of te verdedigen. Ik heb het van een buurjongen en die dacht ook dat het van een Twilight cd kwam.. maar hij wist niet meer hoe het heette. Het is ongeveer 3 jaar geleden, ik denk niet dat het spel toen nieuw was.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (7)

Bedoel je misschien Empire Earth? daar begin je in de prehistorie en evolueer je verder tot in de verre toekomst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je het van een "twilight" cd-rom gehaald heb. Het zou inderdaad Empire Earth kunnen zijn, maar het zou ook Anno kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The eerste paar The Settlers waren behoorlijk simpel. (hoewel er wel wat achter zat en op hogere levels niet eens gemakkelijk) In ieder geval simpeler dan nu.

Over hoelang geleden hebben we het?
En was het spel toen nieuw of bestond het toen ook al een tijdje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beasts & Bumpkins?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaaa, dat was het!
Tenminste wat ik zocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Your men and women must, ahem, partake in 'Nookie' in order to keep the village going, and that's what the peasant huts are for: to provide privacy.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/Beasts_and_Bumpkins
uit 1997 toen was ik nog volop aan het games, maar deze nooit gezien,
ik ga hem uitproberen:
hier gratis (en volgens mij legaal) te downloaden
http://www.cdosabandonware.com/std_games_details.php?gameid=1654
(ik haal hem ergens anders vandaan)
Het antwoord is Age of mythology, hoop ik :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
knights and merchants? Anders Ceasar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kruistocht in spijkerbroek?