Hoe voorkom je dat privé gegevens in je computer door een pc monteur worden gezien?

Ik bedoel:
Als je pc wordt gerepareerd op afstand,
Kun je dan voorkomen dat dergelijke bestanden zoals opgeslagen privédocumenten zichtbaar worden voor de monteur?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je zou daarvoor een aantal methodes kunnen gebruiken. Ik kom even niet verder dan de volgende twee, maar er zullen er vast meer te bedenken zijn.

-De gegevens van de PC halen en op een externe HDD zetten (en die dan niet aan de PC hangen).
-Bestanden of mappen beveiligen met een wachtwoord.