Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Goeie fotosamenvoeger?

Ik zou graag 2 foto's in één samenvoegen, maar welk programma zou ik best gebruiken daarvoor?

Toegevoegd na 5 minuten:
thaha oké, het moet een gratis programma zijn en visueel moet de twee fotos mooi over elkaar vloeien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
618

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Met The Gimp kun je dat in ieder geval doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fotoshop is perfect
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 foto's naast elkaar kan je gewoon met paint doen ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een geweldig en snel programma hiervoor is AutoStitch. Een gratis programmaatje dat door een student is gemaakt. Het programma hoeft niet eens geinstalleerd te worden, het draait ook zo op een USB stick als je het programma start.

Je maakt twee of meer foto's waarbij je zorgt voor een overlap. Het programma herkent de overlap en zorgt ook voor de nodige correctie vanwege de veranderende beeldhoek (wat fotoshop en paint niet doen). Je hoeft je camera dus niet eens waterpas te houden. Gewoon uit de hand schieten en verticaal en horizontaal zorgen dat er overlap is. Ik heb zo wel 9 foto's (3x3) laten samenvoegen tot één enorme foto.

In de link een leuk artikel over dit pakket. Echt een aanrader.

Toegevoegd na 3 minuten:
De samengevoegde foto's zijn niet reccht trouwens met dit pakket. Ik snij ze daarom altijd na de bewerking recht met een tekenprogramma of met Picassa. Dit soort foto's doen het ook erg leuk in een fotoboek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding