Goeie fotosamenvoeger?

Ik zou graag 2 foto's in één samenvoegen, maar welk programma zou ik best gebruiken daarvoor?

Toegevoegd na 5 minuten:
thaha oké, het moet een gratis programma zijn en visueel moet de twee fotos mooi over elkaar vloeien.

Weet jij het antwoord?

/2500

Met The Gimp kun je dat in ieder geval doen.

Fotoshop is perfect

2 foto's naast elkaar kan je gewoon met paint doen ;-)

Een geweldig en snel programma hiervoor is AutoStitch. Een gratis programmaatje dat door een student is gemaakt. Het programma hoeft niet eens geinstalleerd te worden, het draait ook zo op een USB stick als je het programma start. Je maakt twee of meer foto's waarbij je zorgt voor een overlap. Het programma herkent de overlap en zorgt ook voor de nodige correctie vanwege de veranderende beeldhoek (wat fotoshop en paint niet doen). Je hoeft je camera dus niet eens waterpas te houden. Gewoon uit de hand schieten en verticaal en horizontaal zorgen dat er overlap is. Ik heb zo wel 9 foto's (3x3) laten samenvoegen tot één enorme foto. In de link een leuk artikel over dit pakket. Echt een aanrader. Toegevoegd na 3 minuten: De samengevoegde foto's zijn niet reccht trouwens met dit pakket. Ik snij ze daarom altijd na de bewerking recht met een tekenprogramma of met Picassa. Dit soort foto's doen het ook erg leuk in een fotoboek.

Bronnen:
http://computertotaal.nl/article/3756/pano...

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100