Betekenen onbegrijpelijk teksten ook iets?

Soms als iets mis gaat op de pc krijg je soms hele vreemde teksten en tekens. Maar betekenen deze ook iets, waavoor dienen die anders? Zie plaatje.

Picture for question
7 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

195.184.64.35 = http://123forum.be/ = gratis forum. Misschien is dit zo'n forum :-)
De narigheid betekent dat er misschien sprake is van bit-patronen die niet in de geladen tekenset voorkomen of alleen maar "bagger". Vroeger had je dit nog wel eens als een diskette aan het einde van zijn latijn was, of erger nog de HD het voor gezien hield. In de goeie oude en ook vooral langzame tijd kon je vaak een HD met low format weer goed krijgen. Hou het in dit geval maar op bagger.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De onbegrijpelijke teksten zijn de mime versie van een jpg bestand of een ander formaat voor een plaatje.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een computer slaat alles (tekst, beeld, geluid) op in de vorm van getalletjes. Die rare teksten ontstaan als getallen wordt omgezet in lettertekens terwijl ze daar niet voor bedoeld waren. In dit voorbeeld lijkt het te gaan om de getallen die eigenlijk een plaatje beschrijven, maar het kan van alles zijn. Bij foutmeldingen in programmeertalen wordt vaak een stuk van het geheugen weergegeven, maar in de vorm van tekst kun je daar niet zoveel mee.