Mijn muispad van mijn (asus) laptop werkt niet meer, hoe dit oplosse?

Toen ik gisteren mijn laptop op startte merkte ik dat mijn muispad niet meer werkte. Zag ook nergens de cursor in beeld, knoppen werken ook niet. Verder doet alles van de laptop het gewoon. F9 al geprobeerd maar dan gebeurd er ook niets

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Alt+F9 ook?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedoelde eigenlijk Fn+F9

Antwoorden (1)

Er is een aantal mogelijke oorzaken voor het probleem met de muispad en ook een aantal mogelijke oplossingen.
Een regelmatig voorkomende oorzaak is dat de muispad/touchpad is vergrendeld. Dat is op te lossen door via de Startknop > Configuratiescherm > Hardware en geluiden > Muis naar je muisinstellingen te gaan. Als hij is vergrendeld kan je de vergrendeling daar uitzetten.
Een andere oorzaak kan het stuurprogramma zijn. Deze zou je dan opnieuw moeten installeren of een update daarvan.