Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb al een tijdje slecht geluid op mijn laptop. anderen horen mij niet goed.waar ligt dat aan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
bamibal
6 jaar geleden
Dat zou aan de microfoon kunnen liggen. Gebruik je de ingebouwde microfoon of een externe (headset)?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ingebouwde
Inekez1
6 jaar geleden
Vuil of stof in de microfoon-opening?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
zou kunnen. maar waar zit de ingebouwde microfoon op een Acer laptop dan? want al gegoogled maar kan er niets over vinden.
dacht dat het aan de geluidskaart lag? of is je geluidskaart alleen voor geluid wat jezelf kan horen? maar wil idd dan even kijken of er stof bij de microfoon zit. waar zit die?
TurfGraver
6 jaar geleden
Vaak boven het scherm, naast webcamera.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
nee daar zit alleen een webcam
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
maar ligt het aan de ingebouwde microfoon of de geluidskaart?
TurfGraver
6 jaar geleden
Wat voor "Acer"?
Ze hebben nogal wat modellen gemaakt....
LeonardN
6 jaar geleden
Koop gewoon een goed losse headset. Het is sowieso niks om gebruik te maken van een ingebouwde microfoon. maar ligt het aan de ingebouwde microfoon of de geluidskaart? Waarschijnlijk aan de ingebouwde microfoon. Kijk wel eerst voor je wat koopt welke ingangen de laptop heeft. Niet alle laptops hebben nog een analoge microfoon ingang. Dan moet je dus een USBheadset kopen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Acer Aspire E5-772G series ja vlgns mij zit er idd geen microfoon ingang. kan het niet ontdekken iig. zie alleen een ingang voor usb en 1 voor je headset in te doen.
LeonardN
6 jaar geleden
"1 voor je headset in te doen." Een gecombineerde microfoon/luidspreker in/uitgang dus.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
als ik weet waar die ingebouwde microfoon zit blaas ik hem even door, kijken of dat helpt. en anders koop ik een headset met usb aansluiting
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
denk niet dat het een gecombineerde uitgang is? want had dus van de week een headset geprobeerd en daar in gedaan en toen was geluid nog steeds slecht. ik kon hun wel goed horen maar hun mij niet
LeonardN
6 jaar geleden
Je zegt anders net: "zie alleen een ingang voor usb en 1 voor je HEADSET in te doen." Misschien zeg je dat omdat je het verschil niet begrijpt.
We kunnen hier een aantal relevante dingen onderscheiden, soms te ontdekken door een teken of een kleur. Microfooningang. Soms roze, of afbeelding microfoon.
Luidspreker/koptelefoonuitgang. Soms groen of met afbeelding koptelefoon
Gecombineerde in/uitgang (headset). soms met headset icoon https://support.pitchvantage.com/support/solutions/articles/6000091820-what-type-of-headset-should-i-use- De handleiding geeft aan dat je model twee mogelijkheden heeft.
-2 connectors. 1 microfoon+1koptelefoon
-1 connecor. gecombineerde in/uitgang of wel een headsetconnector.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
oke. bedankt
LeonardN
6 jaar geleden
Maar als je ZOWEL slecht geluid hebt bij de ingebouwde microfoon ALS wanneer je een headset gebruikt, zou dat kunnen duiden op een geluidskaartprobleem. Wellicht is het zelfs de driver die even geherinstalleerd moet worden. Dat kan je zelf doen door:
-Windowsknop+X
-Apparaatbeheer
-(heb engelse versie dus weet de woorden niet exact) besturing voor audio ingangen?! audioapparaten
-klik pijltje omlaag
-rechtermuisklik op de microfoon en update de driver, als dat niet werkt
-uninstall device (of hoe dat ook heet in NL)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Dit zou kunnen liggen aan zowel de hardware van de microfoons (zie reactie onder de vraag) als enkel een probleem met de geluidskaart. Het zou zelfs te wijten kunnen zijn aan een driverprobleem.

In dat geval is deze zo verwijderd (herinstallatie gaat automatisch):

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4026994/windows-10-fix-sound-problems

Probeer de volgende stappen:
Selecteer de Startknop , typ Apparaatbeheer en selecteer vervolgens Apparaatbeheer in de lijst met resultaten. Selecteer onder Besturing voor geluid, video en spelletjes uw geluidskaart, open deze, selecteer het tabblad Stuurprogramma en selecteer vervolgens Stuurprogramma bijwerken. Als Windows geen nieuw stuurprogramma vindt, kunt u zoeken op de website van de fabrikant van het apparaat.

Als dat niet werkt, probeert u het volgende:
Uw audiostuurprogramma verwijderen: klik in Apparaatbeheer met de rechtermuisknop (of druk en houd vast) op het audiostuurprogramma en selecteer vervolgens Verwijderen. Start uw apparaat opnieuw op om het stuurprogramma opnieuw te installeren.

Probeer anders het algemene audiostuurprogramma van Windows. Dat doet u als volgt:
Open Apparaatbeheer, klik met de rechtermuisknop (of druk en houd vast) op mijn audiostuurprogramma > Stuurprogramma bijwerken >Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken > Ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer, selecteer High Definition-audio-apparaat, selecteer Volgende en voer de instructies uit om dit te installeren.
---

Mocht je overgaan op een USB-headset dan los je direct alle problemen op. Een USB-headset heeft namelijk een eigen ingebouwde geluidskaart. En natuurlijk zelf een microfoon. Dus enkel een goedwerkende USBpoort is dan nodig.
---
Let altijd goed op met de aanschaf van een headset. Er is meer rommel dan je voor mogelijk houdt, vooral als je langere tijd een headset op hebt zou ik voor een over-earconstructie gaan met vrij te bewegen microfoon, daarnaast zijn er meerdere aansluitmogelijkheden.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 15 februari 2019 12:35: tekst
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing