Laptop heb ik voor school via school gekocht maar nu moet ik m jailbreaken hoe doe ik dat?

Laptop aan allerlei kanten versleuteld fb of twitter, spellen, Netflix enz enz kan ik nu niet gebruiken heb al een paar keer de maatschappij gemaild over hoe of wat maar ik krijg niks terug. Wat kan ik zelf doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als het een Windowslaptop is een van de simpelste methodes het gebruik van een Linux Live-CD (of USB-stick). Die downloadt je op een andere PC en maakt het medium klaar. Als je de DVD gebrand hebt of de stick gereed gemaakt, start je je laptop op en zorg je dat je in het BIOS komt (als deze niet beveiligd is), daarna zorg je dat laptop start van de Linux Live CD/USB. Niet installeren en als je dan klaar bent en de CD of USB stick eruit trekt en weer opnieuw opstart is het mooie dat er niets verandert is aan je laptop. Deze start op alsof er nooit wat gebeurd is. Mooie is dat je zo waarschijnlijk ook niet de regels overtreedt die je school heeft opgelegd. --- Probeer het uit: de live-CD Neem geen risico Door een live-CD te gebruiken, kun je GNU/Linux gebruiken zonder iets te hoeven installeren. Op die manier kun je de software zonder risico proberen, en zelf zien wat GNU/Linux is. Met een live-CD draait GNU/Linux volledig op de cd-rom (zonder de harde schijf te gebruiken). Je kunt alle standaardprogramma's starten, documenten bewerken en op het internet surfen. Doordat een live-CD alleen een trial-versie is, is deze wat langzaam (opstarten duurt circa vijf minuten en programma's starten wat langzamer). Als je besluit GNU/Linux te installeren, dan wordt je systeem veel sneller. Wat je nodig hebt Om een live-CD te proberen moet je wat nieuwsgierig zijn en vijftien minuten tijd hebben, maar er is geen speciale kennis voor nodig. Als je met Windows overweg kunt, dan zal dit geen probleem zijn.

Toegevoegd op 10 december 2018 23:23: bron, tekst
Bronnen:
https://www.getgnulinux.org/nl/switch_to_l...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100