Ik hebneen raare piep bij mijn pc? Waarom?

Mijn vader heeft een oude PC van zijn werk mee genomen maar hij maakt een piepend geluid.
Waarom?
*er hoort 'ik hebeen rare piep bij mijn PC. Waarom?' te zijn*
Wat voor piep is trouwens dit
'piieeep piep piep, piieep piep piep.'
En er is geen beeld

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
TurfGraver
5 jaar geleden
"Mijn vader heeft een oude PC van zijn werk mee genomen" met toestemming?
Piep kan van alles zijn maar waarschijnlijk van een ventilator.
LeonardN
5 jaar geleden
Ventilator
Hardeschijf
Monitor (heb ik last van, vooral bij wit beeld).
Antoni
5 jaar geleden
Soms draait de harde schijf ergens tegenaan en veroorzaakt dan een piepgeluid. Dat is mij ook eens gebeurd bij een eerdere baan. Een ICT-er kwam toen helpen: hij tilde de systeemkast een klein beetje op van het bureau en liet hem weer los. Door de klap was de piep weg. Niet aan te raden, maar het werkte wel...
Antoni
5 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan: "Een harde schijf produceert de volgende geluiden: (...)
• Een hoge toon door het ronddraaien van de schijven en door de trilling die de motor veroorzaakt. Deze hoge toon wordt meestal luider als er onbalans is, bijvoorbeeld wanneer de harde schijf gevallen is. Ook wordt deze toon luider in de loop van de jaren. Wanneer deze toon plotseling toeneemt en in de loop van weken of maanden nog sterker wordt, kan dit duiden op onbalans van de schijven en kan de harde schijf minder betrouwbaar worden. De kast van de computer kan dit geluid versterken." van https://nl.wikipedia.org/wiki/Harde_schijf.
LeonardN
5 jaar geleden
PC openen terwijl deze aanstaat is vaak een eerst stap.
Ventilatoren even kort aanraken op het midden (niet de bladen).
Is de piep van iets wat aanloopt, of wat fremar lijkt te zeggen een elektronisch gegenereerde piep?
BarendV
5 jaar geleden
1 long, 2 short: Monitor or graphics card error
http://www.tomshardware.co.uk/forum/289971-30-ex58-ud3r-long-short-bios-beep-code

Antwoorden (1)

Die continue pieptoon is bedoeld om een diagnose te stellen. Een piep die continu op dezelfde toon doorgaat geeft aan dat er een hardware-error is met de voeding of met het moederbord. Open de systeemkast en trek de geheugenmodules en de insteekkaarten los. Even de 'voetjes' schoonmaken en daarna de geheugenmodules en de insteekkaarten weer terugplaatsen. Als dat niet helpt, dan – als dat mogelijk is – een andere videokaart proberen. Als dat niet helpt, dan ligt die PC serieus aan diggelen.
fremar
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het is niet een continu piep