Dat weten de beheerders van die website dat ze met een echt persoon te maken hebben. Er zijn namelijk ook robots die internet afzoeken naar mailadressen en sites om er daarna spam heen te gaan sturen. En dat wil men uiteraard voorkómen.
Amadea
5 jaar geleden
kierkegaard47
5 jaar geleden
Het lijkt me niet zo heel erg moeilijk om een bot te programmeren om die tekst en dat knopje te herkennen en "in te drukken". Stukken eenvoudiger in ieder geval dan die vragen als 'op welke foto's staat een nummerbord'. En dat lijkt me de bedoeling van de vraag: waarom een "test" die waarschijnlijk makkelijk omzeild kan worden?
LeonardN
5 jaar geleden
@kierkegaard47
https://www.quora.com/How-does-the-I-am-not-a-robot-CAPTCHA-work
Waarschijnlijk gaat het om de muisbeweging die je maakt. Is die humaan, of niet.
Ik heb me er ook over verbaasd dat dit zou kunnen werken, maar blijkbaar werkt het. Het is sowieso beter dan dat gezoek naar wat wel of niet een etalage is. https://nakedsecurity.sophos.com/2014/12/05/i-am-not-a-robot-google-swaps-text-captchas-for-quivery-mouse-clicks/
Ja het gaat echt om de beweging naar de checkbox toe volgens VinayShet.
TurfGraver
5 jaar geleden
Niet alleen muis beweging (die ontbreekt immers op een mobiel).
LeonardN
5 jaar geleden
Ook dat is een beweging van een echte gebruiker (swipen) die vast via een zelfde methode te scheiden is van bot-interactie.
kierkegaard47
5 jaar geleden
Ah kijk eens aan, weer wat geleerd. Bedankt LeonardN!
Dat lijkt inderdaad een zinloze exercitie als je je bedenkt dat elke programmeur die een bot kan schrijven ook met gemak dat knopje automatisch aan kan laten vinken en zo met gemak kan slagen voor de captcha-test. Echter er wordt niet enkel gekeken OF dat vinkje wordt aangeklikt maar hoe bijvoorbeeld de cursor van je muis zich naar die plek begeeft, dat geeft aanwijzingen dat jij geen robot bent, meer dan dat je de kunde hebt het knopje aan te vinken. Dat zijn naast meerdere gegevens(IP-adres, cookies) dan allemaal aanwijzingen voor de software achter die captcha-test of jij wel of niet een mens of een bot bent. En de reden dat sitebeheerders geen input willen van bots, is vaak omdat deze vaak enkel slechte bedoelingen hebben (ongevraagd verzamelen van data of plaatsen van spam).

Deze methode heeft als voordeel over plaatjes/tekst interpreteren, vragen beantwoorden of opdrachten juist uitvoeren, dat het heel soepel en simpel is voor de gebruiker.